Gå til innhold

[Løst] Hva er en Blitsbounser?

Anbefalte innlegg

Har et Canon 550D. Har vært så uheldig å få noe kliss ned i den innbyggede blitzen, så den ikke spretter opp automatisk, når det skal tas bilde. Jeg må hver gang hjelpe blitzen manuelt. Jeg tenker at det vil koste mange penger å få den renset, evt byttet ut...? Tenkte derfor å kjøpe meg en ekstern blitz, men wow, de er jo sinnsykt dyre. :confused:

Så på netonnet, at de hadde noe som heter "Blitsbounser". Det står ikke noe om hvilken kamera de passer til bare at de er til 430EXII/580EXII/270EXII OSV. Hva er en "Blitsbounser"?, og kan jeg bruke dette til mitt kamera? De koster kun 99 kr, så det var jo fristende å kjøpe en sådan, de må jo uansett være bedre enn den innbyggede blitzen... :hmm:

Videoannonse
Annonse

Blitsbounser er bare den plastdingsen som står på "toppen" av blitsen. Du trenger altså selve blitsen i tillegg...:-)

Godt verktøy koster nok dessverre litt penger. Jeg anbefaler deg å kjøpe en god blits hvis du først skal kjøpe deg en. De koster nok et par tusenlapper eller deromkring, men de er verdt det. Lær deg å bruke den skikkelig, så får du mye bedre i mange situasjoner, spesielt utendørs i skarpt sollys...

(Bittelitt tregere enn Eriknor, men samme tanke...hehe...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...