Gå til innhold

Søkt PPU; skal jeg tørre å si opp jobben?


pinnsvin

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

 

jeg har nå søkt PPU hos Volda, NTNU, Sogndal og det blir vel til Oslo og Agder også bare for å sikre meg.

 

Jeg har tre mnd oppsigelse på min nåværende jobb, men føler meg så usikker med tanke på at man ikke får svar før i juni. Mitt spørsmål er derfor, har noen her erfaring med søking av PPU og kan indikere om det er "enkelt" å komme inn? Er selvsagt redd for å sitte med skjegget i kassa i juni uten jobb og uten studieplass.

 

Har 240 sp Historie bachelor og 60 sp engelsk (er vel de fagene flest søker PPU med, antar jeg?).

Takknemlig for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil foreslå at du spør arbeidsgiver om dere kan komme til en løsning alle parter kan trives med. For eksempel at dere avtaler en kortere oppsigelsesfrist for dette aktuelle tilfellet, at dere avtaler at du kan få trekke oppsigelsen hvis du ikke kommer inn, eller at du i stedet for å si opp jobben søker permisjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hmm det er en mulighet. Vet de vil ha litt problemer med å erstatte meg, så jeg kan være ærlig og prøve å få frem en slik avtale. Takk for innspill, det hadde jeg ikke tenkt på en gang :)

Me,n om noen andre har erfaring med kravene for opptak til PPU så gjerne del erfaringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...