Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Spesiell "skurrelyd" fra PC


Anbefalte innlegg

Hei.
Har en Acer Predator G3610 (https://www.komplett.no/acer-predator-g3610/653655).
Hver gang jeg spiller, eller gjør noe annet som krever litt, kommer det en veldig spesiell lyd fra PCen. Lyden kan gjerne komme selv om jeg bare bruker 2-3% av minnet. Har prøvd meg litt frem ved å justere hastigheten på viftene, og ser ikke ut til å bli påvirket av det. Lyden er veldig irriterende, og til tider ganske så høy.
Er det noen som har peiling på hva dette kan være, og hvordan det kan fikses? Legger ved et opptak av lyden (er ofte mye høyere enn på opptaket).
Tale 002.mp3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der hørtes ut som en ledning som kommer borti selve viften, eller at det er et kulelager som er i ferd med å ta kvelden.

 

Kan det være slik at luftgjennomstrømmingen i kabinettet beveger noen løse kabler i nærheten av viften, slik at disse berører hverandre??

Bra forslag, men har allerede sjekket det. Dobbeltsjekker for å være sikker. Er også rimelig sikker på at det ikke er HDD'en, smart-test viser at alt skal være i orden. Høres egentlig ut som at det kommer fra strømforsyningen eller skjermkortet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...