Gå til innhold

[Løst] cpu temp


P373

Anbefalte innlegg

lite problem sjedde da jeg skulle overklokke cpu med amd overdrive.

spiller league of legends på 80-90 fps.

kunne tenke meg fps på 100+ og kjøpe bedre skjerm med høyere Hz.

 

etter jeg kjørte autoclock på amd overdrive og skulle teste league of legends. ble jeg sittende med 5-17 fps.

da resatte jeg overklokkingen og når er jeg tilbake på 80-90 fps

enda ikke funnet ut hva som gjorde dette men nå som jeg prøver å feilsøke litt finner jeg ikke egentlig ut hva cpu temp ligger på.

får veldig forskjellig svar fra core temp og amd overdrive slik dere kan se i vedlegget. (med mindre core temp sier faktisk temp og amd overdrive sier max temp). i så tilfelle så er alt vel og bra.

bildet ble tatt ti min etter oppstart av pc uten stor belastning.

post-327188-0-25253500-1396798725_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Core temp viser ca temp du har pr core, Overdrive viser hva du har å gå på. Så vis du fyrer opp OCCT eller Prime95 så vil du se at Core Temp øker og Overdrive synker.

 

En ting du må huske når det gjelder AMD FX serien er CPUen begynner å throttle vis tempen pr core kommer over 65C. Noen sier 61-63C men det er feil. CPUen min begynte ikke å tulle før den var 65C + pr core. Jeg sitter FX 9590 og var nødt til å klokke ned CPUen så den ikke over opphetet når jeg spilte BF4. Når en av kjernene 70C så fyrser PCen og du må kjøre en manuel restart.

 

Tryggest er å overklokke via Bios, og det ligger noen guider til stabil OC til FX 8xxx serien.

 

Hva slags CPU kjøler har du? Stock kjøler til AMD er noe forbanna drit og burde byttes ut vis du har den.

Endret av ZentiX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...