Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Problemer med trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Hei

 

De siste månedene har jeg og min samboer hatt problemer med vår trådløse tilkobling. Vi bor for øyeblikket i sokkelen på en enebolig.

 

Ruter: Dlink DIR 635

Nettverkskort: Diverse (Flere komponenter opplever samme problem)

 

Problemet: Nettet detter ut regelmessig, hvor vi har hyppige perioder uten internett. Utkoblingene varer fra 30 sekunder til 10 minutter.

 

For en stund tilbake byttet vi router og oppgraderte nettet slik at vi nå har hastigheten 24 mbits ned og 6 mbits opp. Dette gjorde en forskjell på hastigheten, men ikke på stabiliteten.

 

Nå skal det nevnes at vi deler router med familien over.

Fabrikkreset og enkle problemløsninger er prøvd.

 

Håper på kjapt og nyttig svar : )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DIR-635 har ikke spesielt god hardware. Den kan derfor knele slik du beskriver om man utsetter den for mye last. Endel D-link-routere har det også ved å avgå ved døden etter en tid.

Jeg vil anbefale dere å bytte til noe som henger med i 2014, og gir dere stabiltet samt god rekkevidde.

Anbefaler gjerne Asus RT-N66U som jeg har selv, eller en Asus RT-AC66U som har den nye 11ac-standarden.

Lenke til kommentar

Har selv brukt en slik router og slet med det samme. Løsningen var ganske enkel. Jeg skaffet en skikkelig router. Hvordan dere løser dette kan nok variere på oppsett og hvem som eier routeren. Mer informasjon angående er ønskelig.

 

All nedetid, spesielt uplanlagt, er fy fy.

Lenke til kommentar

Hei!
Takk for gode svar. Er usikker på linja, men tipper det er fiber, som det er i store deler av Trondheim. Canal Digital leverer. Jeg tar sjansen på at det er D-link svineriet som er problemet, og bestilte akkurat en Asus RT-N66U Dark Knight N900 ruter, som ble anbefalt, og som jeg ser har fått gode tilbakemeldinger. Kan tenke meg at det er mer kraft i denne. Hybelverten var positiv og tok regningen :-)

Mvh. Håkon

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...