Gå til innhold

Kobling av vannkjøling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det vil i prinsippet bli likt som jeg skisserer. Den eneste termiske belastningen du utsetter kjølemediet for EKSTRA kontra mitt forslag er varmeutvikling i pumpen. Denne er marginal. Forslaget ditt vil være bra.

Okey takk for svar :) Da går jeg for mitt pga det vil bli sett bedre ut i karbinettet og det er noe jeg ønsker :) tusen takk for hjelpen :=)

Lenke til kommentar

Det er et MEN med forslaget ditt..

Hvis effekten på blokka di ikke er høy nok vil du ikke ha effekt av øvre rad.

For å si det enklere : temperatur på vannet UT av blokka må være høyere enn temperatur på lufta inne i kabinettet ditt for at øvre rad skal gjøre et arbeid.

 

For å si det igjen: jeg ville droppet rad i topp. Spesielt siden du bare har 1 blokk og lar utseende styre bygget. Det blir tullete å bygge noe som potensielt vil yte dårligere bare fordi du syntes det er fint (imo).

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Det er et MEN med forslaget ditt..

Hvis effekten på blokka di ikke er høy nok vil du ikke ha effekt av øvre rad.

For å si det enklere : temperatur på vannet UT av blokka må være høyere enn temperatur på lufta inne i kabinettet ditt for at øvre rad skal gjøre et arbeid.

 

For å si det igjen: jeg ville droppet rad i topp. Spesielt siden du bare har 1 blokk og lar utseende styre bygget. Det blir tullete å bygge noe som potensielt vil yte dårligere bare fordi du syntes det er fint (imo).

Okey skjønner . Men vil det ha mye og si i effekt ?

Lenke til kommentar

Du må bare klokke høyere, så løser du "problemet". ;)

Men til syvende og sist så kommer det helt an på hvor god sirkulasjon det er i kabinettet ditt. Jeg tror nok jeg ville fortsatt å hatt radiatoren, selv om du nok ikke trenger den med mindre du virkelig presser prosessoren, og/eller kobler på skjermkortet med vannblokk.

Lenke til kommentar

Du må bare klokke høyere, så løser du "problemet". ;)

 

Men til syvende og sist så kommer det helt an på hvor god sirkulasjon det er i kabinettet ditt. Jeg tror nok jeg ville fortsatt å hatt radiatoren, selv om du nok ikke trenger den med mindre du virkelig presser prosessoren, og/eller kobler på skjermkortet med vannblokk.

Jeg skal clocke som bare det. Og mulig e skal ha på gpu ettervert .

Lenke til kommentar

Vel, da er det bare å kjøre på!

 

Setter du GPU på vannblokk så slipper du at den varmer opp kabinettet, OG du får ekstra valutta for radiatorene. Win Win. ;)

Okey da må jeg vente litt pga vet ikke om e skal ha r290x eller 780 lightning. klarer ikke finne heldekken vannblock til lightning korte :(

Lenke til kommentar

Ja klokk for harde livet det vil hjelpe. Og få blokk på Gpu som vi har sagt flere ganger nå. Viften bak på kabinettet kan du bare fjerne. Kjør på du :) vannkjøling er ikke magi. Du vil aldri få det kaldere enn lufttemp det veksler mot og du måregne med virkningsgraden til rad. 25 grader ambient er ikke det samme som 25 grader på vannet ..

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Ja klokk for harde livet det vil hjelpe. Og få blokk på Gpu som vi har sagt flere ganger nå. Viften bak på kabinettet kan du bare fjerne. Kjør på du :) vannkjøling er ikke magi. Du vil aldri få det kaldere enn lufttemp det veksler mot og du måregne med virkningsgraden til rad. 25 grader ambient er ikke det samme som 25 grader på vannet ..

Okey finner ikke heldekken vannblock til lightning korte.. mener du at e skal fjerne vifta bak på karbinettet? Må jo ha en til og blåse ut luft? Sant nok det ,men vil jo kunne clocke en del ekstra pga har nå h100i liksom

Lenke til kommentar

 

Vel, da er det bare å kjøre på!

 

Setter du GPU på vannblokk så slipper du at den varmer opp kabinettet, OG du får ekstra valutta for radiatorene. Win Win. ;)

Okey da må jeg vente litt pga vet ikke om e skal ha r290x eller 780 lightning. klarer ikke finne heldekken vannblock til lightning korte :(

 

Hvorfor i all verden ønsker man 780 Lightning når du kan få EVGA 780 Classified? Som du selvsagt finner vannblokk til (f.eks Digitalimpuls.no). ;) Og med tanke på MSI sitt frynsette rykte, og EVGA sitt vesentlig bedre så ville jeg ikke vært i tvil i hvert fall.

 

Eller det vil si, jeg ble så glad i 780 Classified (mye pga EVGA sine gode garantier og kundeservice og kvalitet), men mest med tanke på vanvittig godt overklokkingspotensiale og ypperlig VRM.

 

Lightning er nok vesentlig bedre enn stock-designet den også, men synes ikke de når helt opp. Men når du ikke finner vannblokk til dem en gang, så er vel saken lett.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

 

Vel, da er det bare å kjøre på!

 

Setter du GPU på vannblokk så slipper du at den varmer opp kabinettet, OG du får ekstra valutta for radiatorene. Win Win. ;)

Okey da må jeg vente litt pga vet ikke om e skal ha r290x eller 780 lightning. klarer ikke finne heldekken vannblock til lightning korte :(

 

Hvorfor i all verden ønsker man 780 Lightning når du kan få EVGA 780 Classified? Som du selvsagt finner vannblokk til (f.eks Digitalimpuls.no). ;) Og med tanke på MSI sitt frynsette rykte, og EVGA sitt vesentlig bedre så ville jeg ikke vært i tvil i hvert fall.

 

jeg har lightning i dag ser du :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Vel, da er det bare å kjøre på!

 

Setter du GPU på vannblokk så slipper du at den varmer opp kabinettet, OG du får ekstra valutta for radiatorene. Win Win. ;)

Okey da må jeg vente litt pga vet ikke om e skal ha r290x eller 780 lightning. klarer ikke finne heldekken vannblock til lightning korte :(

 

Hvorfor i all verden ønsker man 780 Lightning når du kan få EVGA 780 Classified? Som du selvsagt finner vannblokk til (f.eks Digitalimpuls.no). ;) Og med tanke på MSI sitt frynsette rykte, og EVGA sitt vesentlig bedre så ville jeg ikke vært i tvil i hvert fall.

 

jeg har lightning i dag ser du :)

 

Ahh, det gjør jo selvsagt saken en annen. :p

Da missforstod jeg bare posten din.

 

Men du får da tak i gode universalkjølere også, selv om du må være litt ekstra påpasselig med den ekstra høyden på GPUen. :) På 780 classified så har du en metallramme som fortsatt kan sitte på om du kjører universalkjøler, slik at at man har tilstrekkelig kjøling på disse også. Ser at Lightning har det samme, så går ut fra at det vil være lite problematisk å bruke en eller annen universalkjøler fra swiftech eller EK. :)

 

Har selv en hjemme som er ubrukt, men som bare ble stående å støve ned. ^^ (endte opp med tre skjermkort i stede med heldekkende blokk)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Vel, da er det bare å kjøre på!

 

Setter du GPU på vannblokk så slipper du at den varmer opp kabinettet, OG du får ekstra valutta for radiatorene. Win Win. ;)

Okey da må jeg vente litt pga vet ikke om e skal ha r290x eller 780 lightning. klarer ikke finne heldekken vannblock til lightning korte :(

 

Hvorfor i all verden ønsker man 780 Lightning når du kan få EVGA 780 Classified? Som du selvsagt finner vannblokk til (f.eks Digitalimpuls.no). ;) Og med tanke på MSI sitt frynsette rykte, og EVGA sitt vesentlig bedre så ville jeg ikke vært i tvil i hvert fall.

 

jeg har lightning i dag ser du :)

 

Ahh, det gjør jo selvsagt saken en annen. :p

Da missforstod jeg bare posten din.

 

Men du får da tak i gode universalkjølere også, selv om du må være litt ekstra påpasselig med den ekstra høyden på GPUen. :) På 780 classified så har du en metallramme som fortsatt kan sitte på om du kjører universalkjøler, slik at at man har tilstrekkelig kjøling på disse også. Ser at Lightning har det samme, så går ut fra at det vil være lite problematisk å bruke en eller annen universalkjøler fra swiftech eller EK. :)

 

Har selv en hjemme som er ubrukt, men som bare ble stående å støve ned. ^^ (endte opp med tre skjermkort i stede med heldekkende blokk)

 

Okey pm pris pris og link til åssen den ser ut?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Vel, da er det bare å kjøre på!

 

Setter du GPU på vannblokk så slipper du at den varmer opp kabinettet, OG du får ekstra valutta for radiatorene. Win Win. ;)

Okey da må jeg vente litt pga vet ikke om e skal ha r290x eller 780 lightning. klarer ikke finne heldekken vannblock til lightning korte :(

 

Hvorfor i all verden ønsker man 780 Lightning når du kan få EVGA 780 Classified? Som du selvsagt finner vannblokk til (f.eks Digitalimpuls.no). ;) Og med tanke på MSI sitt frynsette rykte, og EVGA sitt vesentlig bedre så ville jeg ikke vært i tvil i hvert fall.

 

jeg har lightning i dag ser du :)

 

Ahh, det gjør jo selvsagt saken en annen. :p

Da missforstod jeg bare posten din.

 

Men du får da tak i gode universalkjølere også, selv om du må være litt ekstra påpasselig med den ekstra høyden på GPUen. :) På 780 classified så har du en metallramme som fortsatt kan sitte på om du kjører universalkjøler, slik at at man har tilstrekkelig kjøling på disse også. Ser at Lightning har det samme, så går ut fra at det vil være lite problematisk å bruke en eller annen universalkjøler fra swiftech eller EK. :)

 

Har selv en hjemme som er ubrukt, men som bare ble stående å støve ned. ^^ (endte opp med tre skjermkort i stede med heldekkende blokk)

 

Okey pm pris pris og link til åssen den ser ut?

?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...