Gå til innhold

Samsung 191t og Gainward gf4 ti4200 problemer. (desp) :)


Forth

Anbefalte innlegg

okey, here we go..

 

dere ser jo spec under,

 

problemet har dukket opp i senere tid, og jeg har ingen aning om hva som kan være årsaken,

 

jeg har en merkelig feil, jeg får små rosa streker i 1 piksel bredde/høyde enten horisontalt eller vertikalt, feilen går ikke på helt hvitt eller sort, men kosentrerer seg spesifikt på gråtoner og fargetoner i middels styrke og forverres ved forflytning av objekter. f.eks en rute som forflyttes i windows.

 

problemet er helt klart software relatert, og det er ingen feil ved skjerm, mulig det har skjedd noe med skjermkort??

 

screenshots

http://www.carbonvision.net/visuellfeil/

 

 

håper å få rask hjelp hvis noen har noen aning på hva dette kan være, har jobbet med konfigurering og oppsett av datamaskiner en stund, men har aldri sett noe lignende.

 

jeg har selvfølgelig prøvd en bøtte forskjellige drivere.

 

dette er ett STORT problem da jeg jobber som grafisk designer og har ingen mulighet til å jobbe på min egen arbeidstasjon nå!

 

på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

viften går og problemet er der umiddelbart selvom maskinen har vært avslått f.eks over natten. så overoppheting er ikke problemet..

(dessuten har maskinen en svært godt kjølesystem)

 

men jeg fant nettopp ut noe nytt.. den rosa farge forvrengningen forsvinner når jeg setter fargedybden til 16 bit. da blir bare pixlene en aning mørkere eller lysere, (kommer ann på grunnfargen) og som regel i hele vertikale linjer i fargetonene som er utsatt.

men problemet slår ikke ut på så mange fargetoner som i 32 bit.

 

skjønner mindre og mindre.. :o

 

det emrkelige er at problemet er der med alle drivere ejg ahr prødv.. har prød stort sett alle forskjellige kombinasjoner for vga innstillinger i BIOS, har tilogmed foretatt en formatering i mellomtiden.

 

så jeg er usikker på om det er skjermkort eller software som er feilen her.. :-?

Lenke til kommentar

alle pinner er rene og ubøyde.. og med tanke på at problemet har oppstått i senere tid og ikke har vært der fra start syns jeg dette er riktig så mystisk :-?

 

arcade: skjermen, dvs kabelen også er jo ikke mer ett ca 2 mnd gammel.

så jeg tviler på det er noen feil der, og ha hadde det nok også vært der fra start.

 

arctic: eg har enda ikke prøvd noe annet skjermkort for og se om problemet vedvarer. men har vurdert å prøve å reparere geforce kortet med slegge :evil: og heller oppsøke en datasjappe og gå til anskaffelse av noe nytt

Lenke til kommentar
var skjemkortet som monget..

 

prøvde ett radeon 9000 kort fra en kompis, brått var stripene og de rosa pikselene borte,

 

og brått fikk jeg bilde med DVI på samsung skjermen som ikke fungerte med GeForce kortet.

 

ALDRI MER NVIDIA!

Der tar du feil.. Du har rett og slett bare hatt uflax. Ikke legg feilen på Nvidia generelt. Ofte er det de som produserer kortene som har gjort en feil.

 

Kanskje du kan få fikset ditt gamle kort på garantien? Eller er det for gammelt? Du kunne jo ha fått solgt til 700Kr eller noe hvis kortet hadde vært OK.

 

Har du testet kortet i en annen maskin da? Fungere det, så selg det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...