Gå til innhold

1gb nettverskort gir kun 10mbit


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har netopp ferdiggjort innstalasjonen av Windows 7 på ett asus b85m-g hovedkort med en Intel G3420 cpu på, innstalert alt av drivere og alt funker i det hele å store helt smertefritt.

Foruten en ting, selvsagt.

 

Jeg kjører kablet nettverk, integrert i hovedkortet ligger det ett "Realtek® 8111G" gigabyte nettverkskort som jeg har koblet med kabel til min Netgear WNDR 3700v2 router med Gargoyle firmware på.

 

Det som plager meg, og som jeg ikke klarer å google meg fram til en løsning på er at jeg bare er koblet til routeren, og derfor all annen internett og nettverksaktivitet med 10Mbps istedenfor 1Gpbs.

 

Dette er ganske uheldig da jeg bruker pc-en til nedlastninger og lignende, jeg har vdsl på 25/5Mbps og da sier det seg selv at det er ganske upraktisk med bare 10Mbps .

Vidre bruker jeg PC-en som lagring for andre pc-er, telefoner og nettbrett ellers rundt om i heimen.


Noen som har en lur forklaring på hvorfor i all verden jeg bare får 10Mbps ut av nettverkskortet mitt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser du har fått en del svar på dette på freak.no, men kan ikke se at du har sjekket følgende:

 

  • Sjekket at kabelen er terminert korrekt i begge ender?

Network%20cross%20cable%20pin%20out.gif

Vi bruker B standarden, men så lenge begge ender er like, så er spiller det trengt tatt ingen rolle hvilken av standardene som er brukt.

 

  • Sjekket og verifisert at innstillingene på kortet ditt (i Device Manager/Enhetsbehandling) står på Auto under Speed & Duplex? Sjekket de andre innstillingene under samme fane? Ta gjerne screenshot av ALLE (ja det kan bli noen :p) og post her... Skrudd av strømsparing?
  • Sjekket porten som kabelen er koblet til i routeren, i konfigen på routeren? Kan du manuelt sette den til en viss hastighet? Hva står det eventuelt på speed?
  • Lengde på aktuell kabel mellom PC og router?
  • Kan den være skadet? Mulig den har fått seg en knekk eller at den ikke er terminert riktig eller godt nok i en eller begge ender, som nevnt i første punkt.....
  • Bytta port på routeren?
Endret av ChrisCo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...