Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

nytt hk, cpu, ram, pc helt død


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har akkuratt kjøpt meg nytt hovedkort, ram og prosessor, men får den ikke i gang. Ingen lys av noe slag, ikke en eneste vifte som starter.

 

PSU er en corsair cx500 som jeg har brukt før oppgraderingen så den skal fungere..

 

dette er pakka jeg kjøpte:

 

http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/oppgraderingspakker/Intel-i5-4670KGA-Z87X-D3H16GBC/189621.7757/

 

 

 

Noen som har noe fornuftig å komme med? :)

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du har ikke en annen psu?

ikke som har 8pins kontakt :( men det som er rart er jo at den funka for noen dager siden, så jeg kan ikke tenke meg at den nå plutselig har streika. har forøvrig lest at haswell er kresen på strømforsyninger, men aldri lest at de ikke funker i det heletatt, så det er vel ikke her problemet kan ligge?

Lenke til kommentar

Strømforsyninga trenger ikke 8pin når du bare skal teste, Prøv med en annen, Bruk onboard vga :)

 

Edit: Kan jo alltid prøve å hotwire psuen for å se om det er den :)

Grøn til svart på 24-pin. HUsk å ikke ha den koble til annet enn veggen ofc.

Endret av Haugezz
Lenke til kommentar

regner med du har litt erfaring emd å bygge pc fra før?

Hade en kamerat som klarte å ødelegge 2stk helt nye HK med å miste skrujernet i hovedkortet og hva som egentlig skjedde er fortsatt et veldig stort mysterium for oss 2 andre kamerater av han som var der dagen etterpå for å "mobbe" litt hehe :p

Lenke til kommentar

takker for mye flotte forslag, skal gå igjennom å kikke/sjekke litt i kveldinga :)

 

og ja, jeg bygde min første pc for 10-15 år siden så jeg har bygd noen å veit hva dette innebærer, selvom det er svært sjelden jeg driver med dette nå om dagen ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...