Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sikkerhetskontroll bil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du bruksanvisning (instruksjonsbok) til bilen? Til alle biler jeg har hatt, uansett hvor gamle de har vært, har instruksjonsboka ligget i hanskerommet. Og der skal det stå.

 

Om en eller annen tulling har rota bort instruksjonsboka, hva slags bil er det? Ser du en (eller flere) beholder(e) i tjukk halvt gjennomsiktig plast med MAX og MIN merke på, gjerne langt bak i motorrommet? Hvis du finner fler, kan det skyldes at man bruker liknende beholdere for å fylle kjølevæske og olje til servostyring. Da bør de være godt merket.

Lenke til kommentar

Har du bruksanvisning (instruksjonsbok) til bilen? Til alle biler jeg har hatt, uansett hvor gamle de har vært, har instruksjonsboka ligget i hanskerommet. Og der skal det stå.

 

Om en eller annen tulling har rota bort instruksjonsboka, hva slags bil er det? Ser du en (eller flere) beholder(e) i tjukk halvt gjennomsiktig plast med MAX og MIN merke på, gjerne langt bak i motorrommet? Hvis du finner fler, kan det skyldes at man bruker liknende beholdere for å fylle kjølevæske og olje til servostyring. Da bør de være godt merket.

Det er en Pasat fra 2012, jeg har sett i instruksjonsboka. Den bildet av bremsevæske beholderen er ikke under panseret. Jeg ser motoroljebeholder, en beholder med en termometer på seg( antar at dette er kjølevæske), og den tredje beholderen er med spylevæske. Jeg ser ikke noe bremsevæske beholder

Lenke til kommentar

 

 

 

Hva mener du med at du ikke finner beholderen? Har du bilen foran deg nå?

Hvis du sier hvilken bilmodell det er snakk om blir det lettere å fortelle deg hvor den er.

Mannen i videoen har noen tips om hvor du bør begynne å lete.

Hei

Det er en pasat 2012 modell, jeg finner 3 beholdere. En med termometer(kjølevæske), en annen med motorolje, den tredje med spylevæske. Finner ikke noe beholder som likner på den bremsevæske beholderen i boka.

Har du bruksanvisning (instruksjonsbok) til bilen? Til alle biler jeg har hatt, uansett hvor gamle de har vært, har instruksjonsboka ligget i hanskerommet. Og der skal det stå.

 

Om en eller annen tulling har rota bort instruksjonsboka, hva slags bil er det? Ser du en (eller flere) beholder(e) i tjukk halvt gjennomsiktig plast med MAX og MIN merke på, gjerne langt bak i motorrommet? Hvis du finner fler, kan det skyldes at man bruker liknende beholdere for å fylle kjølevæske og olje til servostyring. Da bør de være godt merket.

 

Det pleier å være en hvit beholder med skrukork, og med min og max-merke.

Sjekken går ut på å sjekke at væskenivået ligger mellom min og max.

 

Det finnes liknende beholdere for væske til servostyringen. Les på beholderen eller korken at det står "brake fluid".

skal ta en ekstra sjekk ;)

Lenke til kommentar

 

 

Ett og et halvt minutt uti denne videoen sjekker han bremsevæske på en Passat.

Mannen er enig med deg i at den er vanskelig å finne.

 

Youtube er blitt så bra at ofte finner man mer informasjon der, enn på Google.

Jeg søkte på passat brake fluid på youtube. Selvsagt hadde noen lagt ut en video om slikt vedlikehold.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

 

 

Ett og et halvt minutt uti denne videoen sjekker han bremsevæske på en Passat.

Mannen er enig med deg i at den er vanskelig å finne.

 

Youtube er blitt så bra at ofte finner man mer informasjon der, enn på Google.

Jeg søkte på passat brake fluid på youtube. Selvsagt hadde noen lagt ut en video om slikt vedlikehold.

Tusen takk! Den var ikke lett å finne nei. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...