Gå til innhold

Nye ørepropper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer helt an på hva du selv ønsker.

 

Har selv Monster Turbine. Ikke noe poeng i å kjøpe Pro, er bare dyrere. Anbefaler dem på det sterkeste, utrolig god bass og tydelig lyd. Men det kan være lurt å ha en slags forsikring på dem, ettersom jeg selv har opplevd å få nye propper hele 4 ganger, pga lyden i høyre proppen forsvinner.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-XHLacM

 

Jeg har aldri angret på å kjøpe Philips Fidelio S2.

Les testen her!

Ser de har åpent design, hvordan er de å bruke blant folk? Lekker de lyd?

 

Lekke lyd som at du plager andre når du har høyt volum? :wee: Prøvde nettopp å legge de foran meg med normalt lyttevolum. Hørte da ingenting. Økte volumet til over min smertegrense og kunne da høre udistinkt musikklyd, men ikke nok til at dette ville plaget noen på et bibliotek.

 

Det følger med nok propper (6 par om jeg ikke husker feil), noe som betyr at du burde finne propper som passer ørene dine. Noen av disse proppene er slike "skum-propper" som du kan trykke sammen og som utvider seg til å passe øret. De sørger i hvertfall for en tight seal.

Lenke til kommentar

Lekke lyd som at du plager andre når du har høyt volum? :wee: Prøvde nettopp å legge de foran meg med normalt lyttevolum. Hørte da ingenting. Økte volumet til over min smertegrense og kunne da høre udistinkt musikklyd, men ikke nok til at dette ville plaget noen på et bibliotek.

 

Det følger med nok propper (6 par om jeg ikke husker feil), noe som betyr at du burde finne propper som passer ørene dine. Noen av disse proppene er slike "skum-propper" som du kan trykke sammen og som utvider seg til å passe øret. De sørger i hvertfall for en tight seal.

 

 

Var det jeg tenkte på ja, men det høres ikke ut som det er et stort problem da.

 

Skum-propper høres jo ganske greit ut, spesielt hvis du vil stenge ute annen lyd.

 

Lengesiden du kjøpte dine? Det eneste jeg egentlig tenker litt på nå er hvor holdbare de er, spesielt kablene. Har så langt aldri hatt et par med in-ear hodetelefoner som ikke har fått problem med kablene, men så har jeg heller aldri hatt noe som kosta litt. Kjedelig hvis de samme problemene oppstår på desse, da blir det vel 850,- ut vinduet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Kjøpte mine 15. mars, så er relativt nye.

 

Selve "huset" er av metall (dette er forskjellen mellom S2 og S1), så det blir ikke ødelagt før du går til verks med noe tungt og hardt.

 

Kabelen er tykkere enn det jeg har hatt på tidligere in-ear hodetelefoner, men legger ved et bilde hvor de er sammenlignet med Bose In-ear:

post-49487-0-49084200-1396530474_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Synes du lyden lever opp til prisen?

Ja.

 

Ser det er mange gode reviews, men også en del som sier de ble svær skuffet.

Jeg skal være ærlig å si at det er veldig sjeldent jeg forventer gull og grønne skoger når jeg kjøper noe som helst, deriblant hodetelefoner. Det å forvente at musikken plutselig høres mye bedre ut med nye knotter i ørene kan fort slå begge veier. Jeg forventet noe som kunne gjengi musikken på en overbevisende måte og det fikk jeg (legg merke til at ordet "jeg" står i kursiv). Er innspillingen dårlig så hører jeg det; vise versa hvis innspillingen er bra.

Jeg kjørte gjennom en typisk "THX bass test" (som konfirmanter bruker på CV-anleggene sine når de skal vise hvor "god" lyd det er) og S2 var overlegen både AKG142HD og Bose In-ear. Rett og slett veldig overbevisende på det lavere registeret.

 

Om jeg virker som en Fidelio-fanboy så slår jeg tilbake på det og kaller meg snarere en Fidelio-predikant.

 

 

B&W C5. Du for kjøpt de hos hifi klubben :)

Teknisk ukeblad ga disse terningkast fire pga punktene under. Et annet ankepunkt - i hvert fall for "Andeby" - er at ledningen på disse er veldig tynn.

  • Relativt slitsom lyd i de høye delene av registeret. Særlig S-er fremstår som problematiske uten equalizer-hjelp.
  • Ørebøyla er noe stiv, og gnager derfor på øret etter en stunds bruk.
Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Hehe, B&W C5 har jeg faktisk sett advarsler mot å kjøpe. Kan tenke meg det ikke faktisk er så gale, men uansett er de nok ikke med i vurderingen min.

 

Skal forhåpentligvis få sett på S2 i dag, men det spørs kanskje om en får prøve akkurat ørepropper uten å kjøpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...