Gå til innhold

Intervju: Call of Duty


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Morsomt å sammenlikne COD-turneringen i videoen med den nylig avholdte CS:GO-turneringen i Katowice. Flamingen i COD-miljøet ser ut til å være en integrert del av selve konkurransen, legg merke til hvordan det roer seg når kampen er slutt. I CS:GO finalen mellom NiP og VP så man lite til flaming mellom lagene (Taz gestikulerte mot LGB i semien, hvilket ble særdeles dårlig mottatt i Twitch-kommentariatet). Kult å se at forskjellige esporter utvikler sin egen etikette!

Lenke til kommentar

Morsomt å sammenlikne COD-turneringen i videoen med den nylig avholdte CS:GO-turneringen i Katowice. Flamingen i COD-miljøet ser ut til å være en integrert del av selve konkurransen, legg merke til hvordan det roer seg når kampen er slutt. I CS:GO finalen mellom NiP og VP så man lite til flaming mellom lagene (Taz gestikulerte mot LGB i semien, hvilket ble særdeles dårlig mottatt i Twitch-kommentariatet). Kult å se at forskjellige esporter utvikler sin egen etikette!

 

Denne COD konkurransen så ut som kombo eSport/Battling.

Sikkert greit nok det hvis det er "avtalen". Men jeg tror utvalget av sponsorer er sterkt begrenset.

Lenke til kommentar

 

Morsomt å sammenlikne COD-turneringen i videoen med den nylig avholdte CS:GO-turneringen i Katowice. Flamingen i COD-miljøet ser ut til å være en integrert del av selve konkurransen, legg merke til hvordan det roer seg når kampen er slutt. I CS:GO finalen mellom NiP og VP så man lite til flaming mellom lagene (Taz gestikulerte mot LGB i semien, hvilket ble særdeles dårlig mottatt i Twitch-kommentariatet). Kult å se at forskjellige esporter utvikler sin egen etikette!

 

Denne COD konkurransen så ut som kombo eSport/Battling.

Sikkert greit nok det hvis det er "avtalen". Men jeg tror utvalget av sponsorer er sterkt begrenset.

Haha. Godt poeng. Kjipt å bli assosiert med de gutta der.

Lenke til kommentar

Har vi noen norske lag som spiller cod på konkurranse nivå?

 

Ikke i "VM" eller CoD championship. Vi har i værtfall ikke noen lag som har kvalifisert seg til disse.

 

Jeg vet om en del Norske PC klaner på CoD og mange internasjonale klaner(som spiller på alle platformer) med norske medlemmer. Men igjen, jeg vet ikke om noen som har kvalifisert seg til større konkuranser der norsker har deltatt.

 

Jeg tror dette med "flaming" og "raging" kommer fra før folk ble "store". Mange har spilt alene eller med vennegjengen uten at det har vært noe særlig seriøst. Man har blitt eid en runde og motstanderen blir store i kjeften. Neste runde gruser man motsaterne og kommer da med at de som tapte første runde kommer med kommentarer til de som var store i kjeften forrige runde.

Dette ser jeg til stadighet i CoD. Og ja, Callum har rett. Her må hver enkelt person gå i seg selv og være "the bigger man", vend det andre kinnet til.

 

Selv drømmer jeg om at CoD på PC skal bli større konkuranse messig.

Lenke til kommentar

For å unngå disse tingene trenger man klare regler fra arrangøren på hva som er tillatt og hva som ikke er tillatt, spesielt trenger man en klar grense, og det må straffe seg å krysse denne grensen. Et profesjonelt regelverk fostrer profesjonelle spillere, vil her vise til det profesjonelle miljøet i DotA 2, LoL og CS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...