Gå til innhold

Paintball


The Hound

Anbefalte innlegg

Heisann,

har nå kjøpt meg utstyr og starta smått m paintball (gjeng fra bygda som spiller sammen). Benytter luft som påfylling. Har noen spørsmål i forhold til paintball, så derfor tar meg den friheten av å spørre dere på forumet i håp om litt hjelp og veiledning :-).

Markøren jeg har er en Tippman X7 Phenom Elektrisk. Så langt er jeg ganske fornøyd, selv om jeg synes den er litt tung (vil skaffe remotekabel og henge flaska på ryggen etterhvert). Det meste på markøren er standard, så jeg trenger litt anbefalinger for:

* 9,5 er standard løp, men synes den er svært lite presis. Forslag til løp (16¨?) som passer til X7 gjenger/er presis/til en OK pris?

* Hva slags ball fra hvilken forhandler er du mest fornøyd med? De jeg benyttet sist var skikkelig skitt-bal med svært varierendes kuler (alt fra eksplosjon i løpet til bounce på target, svæært varierende kvalitet.. Bad, bad, bad). Tenkte kanskje og teste Empire All Star eller Empire Evil fra pbstore (se link under)
http://www.pbstore.no/p/empire-all-star-paintball
http://www.pbstore.no/p/empire-evil-paintball

* Passer A5 løp til X7? Tittet litt på pbstore sine løp til A5, men de gjengene passer aldri i verden til X7'en min. De gjengene der passer til tippmann 98 modellene.

Takk for svar,

Hilsen
Spetten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en Tippman markør, jeg trur også det var X7 og jeg kjøpte lenger løp til den og jeg kunne da skyte mer presist og skru opp luftrykket mer så den skøyt også lenger.

 

Kulene er jeg usikre med men oppbevaring av kuler er viktig, for varmt og de får en annen form, for kaldt og de sprekker ofte i markøren.

 

Det og ha tanken på ryggen er ikke noe jeg vil anbefale om du spiller på store baner med skog osv, du får ikke beveget markøren på samme måte og luftslangen kan til tider huke seg på ting og om du faller når du spiller så følger markøren alltid med og blir slengt rundt siden den er koblet til noe som sitter fast på deg.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Jeg hadde en Tippman markør, jeg trur også det var X7 og jeg kjøpte lenger løp til den og jeg kunne da skyte mer presist og skru opp luftrykket mer så den skøyt også lenger.

 

Kulene er jeg usikre med men oppbevaring av kuler er viktig, for varmt og de får en annen form, for kaldt og de sprekker ofte i markøren.

 

Det og ha tanken på ryggen er ikke noe jeg vil anbefale om du spiller på store baner med skog osv, du får ikke beveget markøren på samme måte og luftslangen kan til tider huke seg på ting og om du faller når du spiller så følger markøren alltid med og blir slengt rundt siden den er koblet til noe som sitter fast på deg.

 

Justering av lufttrykk er nok ikke nødvendig, blir vel bare større sjangs for at kulene sprekker om man ikke har ball som tåler det(?). Nytt løp er i hvertfall bare et must. Har du/andre forslag eller henvisning til merke/link til et løp som fungerer for X7'en? Would be much appreciated!

 

Kulene blir oppbevart i 16-17 grader ca, så det er nok ikke et problem. Tror det går mye mer på merket og hvor mye penger man vil legge ned i det =). Kvalitet over kvantitet.

 

Tja, det vil hjelpe ekstremt mye på tyngden. Det er ikke så mye greiner på banen vi spiller på, så jeg tror ikke det blir en problemstilling jeg vil bumpe bort i. Vi får se hva det blir til, jeg har nok behov for et sånt belte om jeg vil ha muligheten til å bære med meg ekstra ammo også, så da er det like greit og teste det med tanken også :-).

 

 

Lenke til kommentar

 

Jeg hadde en Tippman markør, jeg trur også det var X7 og jeg kjøpte lenger løp til den og jeg kunne da skyte mer presist og skru opp luftrykket mer så den skøyt også lenger.

 

Kulene er jeg usikre med men oppbevaring av kuler er viktig, for varmt og de får en annen form, for kaldt og de sprekker ofte i markøren.

 

Det og ha tanken på ryggen er ikke noe jeg vil anbefale om du spiller på store baner med skog osv, du får ikke beveget markøren på samme måte og luftslangen kan til tider huke seg på ting og om du faller når du spiller så følger markøren alltid med og blir slengt rundt siden den er koblet til noe som sitter fast på deg.

Justering av lufttrykk er nok ikke nødvendig, blir vel bare større sjangs for at kulene sprekker om man ikke har ball som tåler det(?). Nytt løp er i hvertfall bare et must. Har du/andre forslag eller henvisning til merke/link til et løp som fungerer for X7'en? Would be much appreciated!

 

Kulene blir oppbevart i 16-17 grader ca, så det er nok ikke et problem. Tror det går mye mer på merket og hvor mye penger man vil legge ned i det =). Kvalitet over kvantitet.

 

Tja, det vil hjelpe ekstremt mye på tyngden. Det er ikke så mye greiner på banen vi spiller på, så jeg tror ikke det blir en problemstilling jeg vil bumpe bort i. Vi får se hva det blir til, jeg har nok behov for et sånt belte om jeg vil ha muligheten til å bære med meg ekstra ammo også, så da er det like greit og teste det med tanken også :-).

 

 

 

 

Ja det er jo helt klart forskjellig kvalitet på kuler men husk at det er ofte det som koster penger så det er lurt og kanskje kjøpe litt billige kuler om dere skal trene og heller litt ordentlig kuler når dere skal ha kamp. om du vil kan jeg ta en telefon til en venn av meg som driver en paintball bane og høre hvem kuler han kjøper og hva som er bra ?

 

Vi brukte kuler av veldig god kvalitet og da hadde jeg mulighet til og øke trykket som igjen gjorde så jeg fikk skyti lenger, men min oppgave på banen var og holde meg litt tilbake og skyte mot dekket til de andre noe som resulterte i at de som var i litt bedre form en meg kunne komme seg fram, og siden jeg kunne skyte lenger var jeg ganske trygg siden de hadde vanskligheter med og treffe meg på samme avstand.

 

Men nå er jeg litt mer typen som liker og ha kontroll og holde kontroll på andre men vi spilte på store skogbaner og der er rekkevidde litt viktigere en mindre baner

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja det er jo helt klart forskjellig kvalitet på kuler men husk at det er ofte det som koster penger så det er lurt og kanskje kjøpe litt billige kuler om dere skal trene og heller litt ordentlig kuler når dere skal ha kamp. om du vil kan jeg ta en telefon til en venn av meg som driver en paintball bane og høre hvem kuler han kjøper og hva som er bra ?

Spytta inn litt ekstra peng i proff ball nå, så får vi se om det er noen forskjell. Snakker prisforskjell fra 200 klassen til 400, så skal bli spennende :-). Ja, om du kunne dobbeltsjekket med han så hadde det blitt satt meget stor pris på :thumbup:

 

 

 

Vi brukte kuler av veldig god kvalitet og da hadde jeg mulighet til og øke trykket som igjen gjorde så jeg fikk skyti lenger, men min oppgave på banen var og holde meg litt tilbake og skyte mot dekket til de andre noe som resulterte i at de som var i litt bedre form en meg kunne komme seg fram, og siden jeg kunne skyte lenger var jeg ganske trygg siden de hadde vanskligheter med og treffe meg på samme avstand.

Jeg liker meg bedre i close combat. Løping, slenge seg ned og ta sjangser er hva jeg liker med og spille paintball. Derfor er det ikke så viktig for meg med lang rekkevidde, så lenge jeg får folk inn på kort/middels avstand så blir det som regel full "fest" :devil: . Takket være 9,5 løpet mitt så kan jeg uansett ikke ta sjangsen på og havne i ild over lange avstander, da jeg mest sannsynelig vil få bank.

 

 

Takk igjen for svar :-).

 

Du kan ikke forhøre deg m kameraten din angående løp også? Alt hjelper :-)!

 

:thumbup::thumbup::thumbup:

 

 

Lenke til kommentar

 

 

Ja det er jo helt klart forskjellig kvalitet på kuler men husk at det er ofte det som koster penger så det er lurt og kanskje kjøpe litt billige kuler om dere skal trene og heller litt ordentlig kuler når dere skal ha kamp. om du vil kan jeg ta en telefon til en venn av meg som driver en paintball bane og høre hvem kuler han kjøper og hva som er bra ?

Spytta inn litt ekstra peng i proff ball nå, så får vi se om det er noen forskjell. Snakker prisforskjell fra 200 klassen til 400, så skal bli spennende :-). Ja, om du kunne dobbeltsjekket med han så hadde det blitt satt meget stor pris på :thumbup:

 

 

 

Vi brukte kuler av veldig god kvalitet og da hadde jeg mulighet til og øke trykket som igjen gjorde så jeg fikk skyti lenger, men min oppgave på banen var og holde meg litt tilbake og skyte mot dekket til de andre noe som resulterte i at de som var i litt bedre form en meg kunne komme seg fram, og siden jeg kunne skyte lenger var jeg ganske trygg siden de hadde vanskligheter med og treffe meg på samme avstand.

Jeg liker meg bedre i close combat. Løping, slenge seg ned og ta sjangser er hva jeg liker med og spille paintball. Derfor er det ikke så viktig for meg med lang rekkevidde, så lenge jeg får folk inn på kort/middels avstand så blir det som regel full "fest" :devil: . Takket være 9,5 løpet mitt så kan jeg uansett ikke ta sjangsen på og havne i ild over lange avstander, da jeg mest sannsynelig vil få bank.

 

 

Takk igjen for svar :-).

 

Du kan ikke forhøre deg m kameraten din angående løp også? Alt hjelper :-)!

 

:thumbup::thumbup::thumbup:

 

 

 

Han sier at kuler fra ED Sport er bra, De har flere merker der men han sa at omtrent alt var bra usikker på om disse er billigere en andre sider men trur det er den mest brukte paintball levrandøren i norge, Når jeg tenker meg om var det Tippman A-5 med Response trigger jeg hadde, Den skøyt både når du trykket på avtrekker og når du slapp den, noe som gjorde at den skøyt farlig fort. Når det kommer til løp så har det vist ikke så mye og si når du spiller på mindre baner, Skogsbaner og store baner det er der løpet kommer inn i bildet, såklart har du løp som er bedre en andre generelt men tanke på kvalitet og hvordan de behandler ballen og hvor mye luft som går igjenom og hvor mye som holder seg bak ballen.

 

Men med min Tippman A-5 fikk kulene juling i både magasin og i det lange løpet jeg hadde men hadde aldri ballsprekk med noen kuler fra EDsport som jeg kan huske . Men bruk heller penger på en veldig bra maske istedenfor løp, jeg hadde 3 forskjellige masker noe som er viktigere og øker kvaliteten på spillet mye mer

 

 

vanlig "stue" temperatur var det han anbefalte til lagring av kuler, og snu esken en gang i blant om de ligger lenge

 

Om tollgrensen blir økt til 1000 kroner noe som det har vært prat om finnes det nok billigere kuler og bestille fra Sverige om siden du kjøper på ikke har så dyr frakt.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...