Or|0N Skrevet 10. oktober 2003 Skrevet 10. oktober 2003 Jeg har bestilt TwinMOS 512mb ddr400 med winbond, og jeg fikk dem i posten i går. men jeg mener at det skal stå "winbond" på disse chip'ene.. stemmer ikke det? Dette står på chip'ene: ----------------------- TwinMOS 0334D TMD7608F8E50D ---------------------- er dette winbond, eller har jeg fått normal twinmos-ram?
DrErling Skrevet 10. oktober 2003 Skrevet 10. oktober 2003 Dette er en winbond chip: Chippen du har er etter alt å dømme en chip produsert av twinmos. Skriv en mail til webshoppen der du kjøpte minnet og post infoen du har lest av brikken. DrErling
Or|0N Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Skrevet 10. oktober 2003 hvor kan man se om det er bh-5 eller ch-5? eller ser man det ikke? ikke at jeg regner med å få bh-5 på nye brikker i dag.. men kjekt å vite hvor det står allikavæl
DrErling Skrevet 10. oktober 2003 Skrevet 10. oktober 2003 Slik ser en BH-5 chip ut. www.google.com er bare heeeelt genial. Tog du an? :wink: DrErling
Or|0N Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Skrevet 10. oktober 2003 jepp, søk på google før man poster i forum, så blir alle lykkelige og glade.. blei bare litt satt ut når det ikke sto noe sånt på det første bildet.. hehe, men det er altså en ah-6. jepp, takker for god info og kjappe svar. retur til webshop'en går heldigvis glatt som smør.
DrErling Skrevet 10. oktober 2003 Skrevet 10. oktober 2003 Det er en pc2700 brikke den med ah-6, så det var bare for å vise "winbond" logoen. DrErling
|SeVen| Skrevet 10. oktober 2003 Skrevet 10. oktober 2003 Mener at på twinmos brikkene med winbond skal det være et WINBOND klistremerke på de og.
formann Skrevet 10. oktober 2003 Skrevet 10. oktober 2003 Mener at på twinmos brikkene med winbond skal det være et WINBOND klistremerke på de og. Stemmer.. det står et Twinmos klistremerke på dem.
Or|0N Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Skrevet 10. oktober 2003 det står en blå klistrelapp med TWINMOS-logoen på. det står også en hvit klistrelapp med specs, og på denne står det: "Twinmos PC3200 512MB m/Winbond" på chip'ene står det: TwinMOS 0334D TMD7608F8E50D det er altså en liten mangel på samsvar mellom hvit spec-klistrelapp og print på chip'ene hva er det mest sansynlig at stemmer? PS! svar gjerne litt fort på dette. jeg skulle gjerne sendt retur i dag.
formann Skrevet 11. oktober 2003 Skrevet 11. oktober 2003 Det er ikke winbond chipper.. test dem, og om de ikke klokker noe bra så sender du dem tilbake.
Or|0N Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Skrevet 21. oktober 2003 har nå mottatt nye brikker fra forhandleren.. men det ser ut som jeg har fått feil vare igjen! Klistremerket med den blå Twinmos-logo'en er den eneste indikasjonen på at dette i det heletatt er twinmos-brikker, og det er i hvert fall ikke winbond-chips. På den hvite spec-klistrelappen står det bare "PC3200 512MB DDR/CL2.5" (merk at det hverken står twinmos eller winbond) Printen på chip'ene er: A2S56D30ATP 3249LA1B TAIWAN -5 det er også en logo på chip'ene som det står PSC på. Kan noen fortelle meg om disse brikkene er bedre enn winbond-versjonen, eller om jeg må sende dem tilbake enda en gang? Begynner å bli en smule oppgitt nå..
DrErling Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 Både Twinmos og Apacer bruker PSC (Powerchip Semiconductor) chips, men om de er bedre enn winbond chips vet jeg ikke. Du får evt prøve å klokke dem hvis du gidder. Hvis ikke, så får du bare sende dem i retur og bestille noe du vet duger, eksempelvis GeiL eller Corsair 3200LL. DrErling
Or|0N Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Skrevet 22. oktober 2003 jeg bestilte jo teinmos m/winbond-chips, det er jeg ganske sikker på at duger til min klokking.. det er bare at webshop'en ikke klarer å sende meg riktige brikker.. har jo fått feilvare 2 ganger nå!
Xazz Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 Jeg har bestilt TwinMOS 512mb ddr400 med winbond, og jeg fikk dem i posten i går. men jeg mener at det skal stå "winbond" på disse chip'ene.. stemmer ikke det? Dette står på chip'ene: ----------------------- TwinMOS 0334D TMD7608F8E50D ---------------------- er dette winbond, eller har jeg fått normal twinmos-ram? Her er et eksempel hvor det ikke står winbond på chipene: http://www.vr-zone.com/reviews/TwinMOS/PC3...-3200/page4.htm mvh. Xanoo
formann Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 Jeg har bestilt TwinMOS 512mb ddr400 med winbond, og jeg fikk dem i posten i går. men jeg mener at det skal stå "winbond" på disse chip'ene.. stemmer ikke det? Dette står på chip'ene: ----------------------- TwinMOS 0334D TMD7608F8E50D ---------------------- er dette winbond, eller har jeg fått normal twinmos-ram? Her er et eksempel hvor det ikke står winbond på chipene: http://www.vr-zone.com/reviews/TwinMOS/PC3...-3200/page4.htm mvh. Xanoo Hei.. gutten; Våkn opp.. winbond logoen er jo ganske tydelig da. Den W saken i en klode. :-)
|SeVen| Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 Foresten så OC Twinmos PC3200 cl2.5 m/WB dårlig når du setter dem i dual mode. Men vis du setter dem i vanlig så tåler dem utrolig mye juling!!
corny Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 Det er ikke tilfeldigvis MPX du bestilte disse brikkene fra? Fikk også twinmos u/winbond der på siste bestilling
DrErling Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 Foresten så OC Twinmos PC3200 cl2.5 m/WB dårlig når du setter dem i dual mode. Men vis du setter dem i vanlig så tåler dem utrolig mye juling!! say what? Tror du er feilinformert... Twinmos m/winbond (spesielt BH-5) tåler utrolig mye overklokking, både på fsb og timing. CH-5 tåler ikke like mye, men ofte mere enn man har rett til å forvente av en brikke spesifisert til 200mhz fsb. DrErling
Star Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 ok.. jeg er jo helt dum, selv om jeg har winbond ram fra twinmos og winbond på hovedkortet, lurer jeg på.. hva er spes med winbond?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå