Gå til innhold

Winbond-chips

Or|0N

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestilt TwinMOS 512mb ddr400 med winbond, og jeg fikk dem i posten i går. men jeg mener at det skal stå "winbond" på disse chip'ene.. stemmer ikke det?

Dette står på chip'ene:

-----------------------

TwinMOS

0334D

TMD7608F8E50D

----------------------

er dette winbond, eller har jeg fått normal twinmos-ram?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er en winbond chip:

TwinMOS-Winbond-chip.jpg

Chippen du har er etter alt å dømme en chip produsert av twinmos. Skriv en mail til webshoppen der du kjøpte minnet og post infoen du har lest av brikken.

DrErling

Skrevet

hvor kan man se om det er bh-5 eller ch-5? eller ser man det ikke? ikke at jeg regner med å få bh-5 på nye brikker i dag.. men kjekt å vite hvor det står allikavæl :p

Skrevet

jepp, søk på google før man poster i forum, så blir alle lykkelige og glade.. :D

blei bare litt satt ut når det ikke sto noe sånt på det første bildet.. hehe, men det er altså en ah-6.

jepp, takker for god info og kjappe svar. retur til webshop'en går heldigvis glatt som smør.

Skrevet

det står en blå klistrelapp med TWINMOS-logoen på.

det står også en hvit klistrelapp med specs, og på denne står det:

"Twinmos PC3200 512MB m/Winbond"

på chip'ene står det:

TwinMOS

0334D

TMD7608F8E50D

det er altså en liten mangel på samsvar mellom hvit spec-klistrelapp og print på chip'ene :roll:

hva er det mest sansynlig at stemmer?

PS! svar gjerne litt fort på dette. jeg skulle gjerne sendt retur i dag.

• 2 uker senere...
Skrevet

har nå mottatt nye brikker fra forhandleren.. men det ser ut som jeg har fått feil vare igjen!

Klistremerket med den blå Twinmos-logo'en er den eneste indikasjonen på at dette i det heletatt er twinmos-brikker, og det er i hvert fall ikke winbond-chips.

På den hvite spec-klistrelappen står det bare "PC3200 512MB DDR/CL2.5"

(merk at det hverken står twinmos eller winbond)

Printen på chip'ene er:

A2S56D30ATP

3249LA1B

TAIWAN -5

det er også en logo på chip'ene som det står PSC på.

Kan noen fortelle meg om disse brikkene er bedre enn winbond-versjonen, eller om jeg må sende dem tilbake enda en gang?

Begynner å bli en smule oppgitt nå.. :grumpy:

Skrevet

Både Twinmos og Apacer bruker PSC (Powerchip Semiconductor) chips, men om de er bedre enn winbond chips vet jeg ikke. Du får evt prøve å klokke dem hvis du gidder. Hvis ikke, så får du bare sende dem i retur og bestille noe du vet duger, eksempelvis GeiL eller Corsair 3200LL.

DrErling

Skrevet

jeg bestilte jo teinmos m/winbond-chips, det er jeg ganske sikker på at duger til min klokking.. det er bare at webshop'en ikke klarer å sende meg riktige brikker.. har jo fått feilvare 2 ganger nå!

Skrevet
Jeg har bestilt TwinMOS 512mb ddr400 med winbond, og jeg fikk dem i posten i går. men jeg mener at det skal stå "winbond" på disse chip'ene.. stemmer ikke det?

Dette står på chip'ene:

-----------------------

TwinMOS

0334D

TMD7608F8E50D

----------------------

Her er et eksempel hvor det ikke står winbond på chipene:

http://www.vr-zone.com/reviews/TwinMOS/PC3...-3200/page4.htm

mvh. Xanoo

Skrevet

Dette står på chip'ene:

-----------------------

TwinMOS

0334D

TMD7608F8E50D

----------------------

Her er et eksempel hvor det ikke står winbond på chipene:

http://www.vr-zone.com/reviews/TwinMOS/PC3...-3200/page4.htm

mvh. Xanoo

Hei.. gutten; Våkn opp.. winbond logoen er jo ganske tydelig da. Den W saken i en klode. :-)

Skrevet
Foresten så OC Twinmos PC3200 cl2.5 m/WB dårlig når du setter dem i dual mode. Men vis du setter dem i vanlig så tåler dem utrolig mye juling!!

say what?

Tror du er feilinformert... Twinmos m/winbond (spesielt BH-5) tåler utrolig mye overklokking, både på fsb og timing. CH-5 tåler ikke like mye, men ofte mere enn man har rett til å forvente av en brikke spesifisert til 200mhz fsb.

DrErling

Skrevet

ok.. jeg er jo helt dum, selv om jeg har winbond ram fra twinmos og winbond på hovedkortet, lurer jeg på..

hva er spes med winbond?

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...