Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Problemer med skjermkort


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Kjøpte meg nye deler og satte sammen en pc selv, og alt ser ut til å fungere greit. Men jeg har noe trøbbel med skjermkortet innbiller jeg meg.

 

Kortet er av typen XFX Radeon R9 280x men under kommentarene på Komplett, så nevner de at man ikke kan benytte seg av ett Y-ledd. Men at man skal benytte seg av to eksterne kabler fra PSU'n til GPU.

 

Det som kom med min PSU var en Pci E med Y-ledd, pluss en vanlig 8pins Pci E-kabel. Jeg får bilde frem på skjermen, men finner ingenting om at mitt skjermkort er installert eller noe. Har sjekket via CPUZ, og der står det bare AMD Radeon R9 200 series, memory på 3072bytes og null annen info. Viftene på kortet går rundt, men er fremdeles usikker.

 

Nytter heller ikke å bruke cden jeg fikk med GPU-kortet, for den lar seg ikke avspille. Jeg har AMD Catalyst Control Center, men inne der står det heller ingenting om at jeg har GPU-kortet installert.

 

Kan noen hjelpe meg her? Er kortet installert eller ikke? :hmm:

Endret av Dominator X
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gjort det tror jeg. AMD Catalyst kommer jo derifra. Derfor jeg er usikker, da jeg ikke finner noe som helst om mitt kort.

 

 

Så hva er det egentlig som ikke fungerer? Kan du ikke spille med kortet?

Det skal bare stå AMD Radeon R9 200 series

 

Kan legge ved bilde som eksempel:

NIdpm30.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...