Gå til innhold

Innkjøp av laptop, er denne noe å ha?


Anbefalte innlegg

Har seg slik at jeg får sponset 15k til pc av nav av diverse grunner, og derfor har jeg tenkt å kjøpe en heavy laptop.

 

-Jeg vil ha laptop fordi jeg er mye på farta

-Vekt / størrelse har lite å si, jeg liker litt større maskiner

-Maskinen vil brukes til bilde og videobehandling, samt noe spill og annet krevende

 

Derfor har jeg tittet litt rundt, og jeg fant en versting av asus på netonnet, mer spesifikt denne : http://www.netonnet.no/art/data/laptop/bruksomrde/spill/ASUS-G750JH-T4053H/194506.6039/

 

Jeg spytter inn det over 15k selv. Kan strekke meg til 20k totalt i pris.

 

Er denne maskinen noe å gå for ?

 

-Og til alle dere som kommer hylende å sier at stasjonær er så mye bedre : JEG VIL HA LAPTOP.

 

Takk ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du først spanderer så mye :) gå da heller for denne: https://prisguiden.no/produkt/multicom-kunshan-p375s-gtx-780m-178578

 

Koster litt mer og er uten OS, men se på hva du får :)

 

Lykke til med kjøp

 

Edit:

Grunn til å gå for denne er:

1

  • 2 stk GeForce GTX 780M 4GB 4GB GDDR5 skjermkort satt opp i SLI

Skjermkort er hva som går ut på dato først i en PC, du vil derfor ha mye lengre glede av en PC med solig grafikk. Skjermkort er også det som koster. Her har du to topp skjermkort i raid. Samtidig får du med:

 

Mulighet for 2 harddisker, det er SSD på 180GB for OS og 1TB roterende HD for lagring.

 

Skal du ha en tilsvarende maskin til dette.. snakker du om pris rundt 28k +

 

Sjekk artikkel i hw.no i dag: http://www.hardware.no/artikler/anbefaling-her-er-de-beste-baerbare-spillmaskinene-i-dag/110455/3

 

Multicom Kunshan P375S

 

cropped.488x385!.jpegKunshan P375S.

Mens Alienware 18 både har god byggekvalitet og spenstige farger, er det likevel ingen som slår Kunshan P375S på pris satt opp mot ytelse. Rå ytelse er satt foran alt annet, bare slik har Multicom klart å levere deg to råsterke GeForce GTX 780M-grafikkbrikker til den prisen de gjør.

Endret av Tom H.
Lenke til kommentar

Selv lurer jeg litt på hva du mener med bedriftbærbar?

 

Ofte er bedrift laptop etter min erfaring enten med intel HD grafikk eller AMD FirePro skjermkort eller Nvidia Quadro FX kanskje også ECC ram?

 

Uansett, så gir det lite for pengene.

 

Kunne sikkert vært gøy om det finnes laptop hovedkort som klarer 2 x Intel 530 Series M.2 SSD 180GB Etter hva jeg vet er vel det stort sett Mac air som bruker dette.

Raid 0 som sparer mye plass i maskinen som også haddde thunderbolt og 4k ultra HD skjerm.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

F.eks. kunne TS valgt en Dell Precision eller tilsvarende Lenovo ThinkPad. Fordelen bedriftsbærbare har over forbrukerprodukter er at de gjerne er grundigere testet i forkant, det er brukt kvalitetskomponenter i større grad enn forbrukerprodukter, de inneholder ikke søppelvare (lite trialware), har serviceavtaler man bare kan se langt etter med forbrukerprodukter, og tilgjengeligheten på reservedeler er god også flere år etter at modellen har gått ut av produksjon. Ja, de er dyrere, men man får det man betaler for. Min forrige laptop, en Dell Latitude D630 klarte 6.5 års relativt hard bruk. Måtte bytte tastatur etter 4 år, men det var enkelt å få tak i, kostet mindre enn 500 kr inkl. frakt (fra Dell), var lett å skifte ut. Mamma har overtatt den, så den lever nok i noen år til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...