Gå til innhold

[Løst] Veileding til kjøp av stasjonær PC


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har lenge tent på å kjøpe en stasjonær pc til å nyte noen gode spill på men fant fort ut at mine kunnskaper innenfor emne ikke var nok til å sette i sammen en maskin.

 

Jeg henvender meg med dette til det store internettet for å finne noen som kan hjelpe meg til et produkt som passer meg. Jeg ser for meg å kjøpe fra Komplett.no, men vis noen vet om et bedre sted så er innspill gledelig att imot.

 

Det jeg kan si på forhond:

- Pris: på ca. 10.000kr (sett bort ifra skjerm og tastatur).

- Uten mus, headsett, høytalere og webkamera.

- Miditårn (liker dette kabinettet basert på utseende).

 

- Når det kommer til lydkort trenger jeg noe mer konkret; Jeg bruker headsettet "Astro a40 2013 med MixAmp Pro" for å kunne bruke dette opptimalt trenger jeg noe som kan levere Dolby 7.1 suround og kan sende signalet gjennom en opptisk kabel.

 

- Tastatur og skjerm er ikken noe jeg trenger spesielt hjelp til det eneste jeg har å legge til her er at jeg ser etter en skjerm som kjører på HDMI kabel (ser for meg at komponenter i PC-en må sammsvare med dette).

 

- Spill jeg spiller er The elderscrolls, Borderlands 2, og minecraft.

 

Hvis det er informasjon som mangler så er det bare å spørre så skal jeg gjøre mitt beste for å svare på dem og komme med den innformasjonen som trengs.

Endret av toaoli123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1364628&su=6BBA3E76-C8EB-4D71-B3F6-4CA34C9FF88D

 

Lagde en super bra liste til deg her med kabinettet du likte. her får du alt i 1 butikk så du slipper å betale frakt fra 10 forskjellige steder å vente lenge på ting som ikke er på lager å slikt tull.

 

Skal du ha med Windows å vil holde deg til 10k, kan du bytte ut 290 med 280x.

Endret av Satyrion
Lenke til kommentar

Ville anbefalt 750 watt eller mere for R9 280x og nyere kan gå med 650 watt men da bør man verken overklokke skjermkortet eller prosessoren så mye.

 

Ehm... Ett 280x bruker rundt regnet 250w i verste fall. Hva skal du med de resterende 500w?

 

Sier ikke at det er noe galt i å overdimensjonere PSU, tvert imot, da en god PSU er noe en kan ha glede og nytte av i senere bygg, men å hevde at det knapt går med en 650w PSU til ett stk 280x er rett og slett tullball.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det en maskin som skal stå i en stue? eller skal den stå i et eget rom? er lyd noe som bør elemineres?

Det headsettet ditt gjør ikke ting enklerer for å si det slik. ettersom jeg forstår MÅ det har Dolby Digital

Live og TOSLINK optical cabel out for å fungere. Og denne standaren har de fleste, om ikke alle, HK produsenter gått bort fra. mulig jeg tar feil da.

Uansett, det betyr at du må ha et lydkort i tillegg til den andre hardwaren og det koster ca 600,-

Lenke til kommentar

Er det en maskin som skal stå i en stue? eller skal den stå i et eget rom? er lyd noe som bør elemineres?

Det headsettet ditt gjør ikke ting enklerer for å si det slik. ettersom jeg forstår MÅ det har Dolby Digital

Live og TOSLINK optical cabel out for å fungere. Og denne standaren har de fleste, om ikke alle, HK produsenter gått bort fra. mulig jeg tar feil da.

Uansett, det betyr at du må ha et lydkort i tillegg til den andre hardwaren og det koster ca 600,-

Pc-en skal stå på soverommet mitt men støy er ikke den viktigste faktoren. Når det kommer til headsettet så fungerer det fint gjennom to mini-jack plugger eller bare en USB. Det er bare for å få full effekt det andre trengs, så det er bare å se bort ifra.

Lenke til kommentar

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1364628&su=6BBA3E76-C8EB-4D71-B3F6-4CA34C9FF88D

 

Lagde en super bra liste til deg her med kabinettet du likte. her får du alt i 1 butikk så du slipper å betale frakt fra 10 forskjellige steder å vente lenge på ting som ikke er på lager å slikt tull.

 

Skal du ha med Windows å vil holde deg til 10k, kan du bytte ut 290 med 280x.

Jeg har sett på lista og fra hvor jeg står ser det flott ut, men jeg har et par spørsmål:

Passer delene sammen? Jeg har snakket med noen venner om dette som sa jeg måtte passe på dette.

Dette er også første gangen jeg skall bygge en pc og lurer derfor på om det er mulig at Komplett bygger den for meg eller om dette ikke går siden det er enkle deler og ikke er forandringer til en ferdig pakke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...