Gå til innhold

Allround pc til surfing, Spotify, Office, samt noe spilling - Liste ok?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville tatt et K cpu og Z87 HK for muligheten til Overklokk, Men nå som du har blitt far så er det kanskje lysten vekke? Uansett ville heller satset mer på PSU :) Ellers så ser det ganske greit ut :)

Takk for svar

 

Overklokk blir det aldri noe av, så å betale mer for cpu og HK blir som å kaste penger i dass..

 

Trenger jeg mer enn 550 watt Gull-sertifisert for å trekke gtx 660, 1 ssd og 3 hdd?

Lenke til kommentar

https://prisguiden.no/liste/147333

 

Kva med denna. Landa på 6999kr;)

Takk for liste

 

Men ser du har glemt ram, så da havner den på 7 700 kr - og jeg føler allerede at oppsettet jeg har satt opp er litt i overkant av det som trengs for det jeg bruker pcen til i 80% av tiden.. Og når jeg ikke skal overklokke så ser jeg ikke vitsen med å betale for det.

 

Men tar gjerne imot en liste uten cpu og hk for overklokk :)

 

 

Lenke til kommentar

 

Takk for svar

 

Overklokk blir det aldri noe av, så å betale mer for cpu og HK blir som å kaste penger i dass..

 

Trenger jeg mer enn 550 watt Gull-sertifisert for å trekke gtx 660, 1 ssd og 3 hdd?

 

meget bra oppsett du har der Eirk å den PSU du har valgt holder bra den. Kabinettet er veldig bra for pengene, bruker samme selv bare i sort å er superfornøyd. Ville ikke forandret på noe da du ikke skal overklokke :)

Endret av Satyrion
Lenke til kommentar

hmm fatter ikke at folk setter opp builds på slike sider. Da må TS enten kjøpe på 10 forskjellige butikker eller må han sikkert ut med en del mer spenn for å få alt i samme butikk.

 

Vet jo heller ikke om butikken TS velger har de varene på lager eller har dem i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Skulle akkurat til å poste vedr dette.

Videre mener jeg at pixmania ikke er lurt å handle på, hvis man må retunere noe/RMA. Tollpapirer og dritt, og lang ventetid.

 

Sett opp en liste fra 1, kanskje 2 nettbutikker, som er i norge og hvor varene er på lager.

Noen nettbutikker opererer også med fjernlager, så selv om det står dem har det kan det gå ukesvis før du får det. Kan være kjedelig å vente på.

Lenke til kommentar

Her er et konkret forslag fra min side.

Hvis du ikke har de store behovene, kan du helt sikkert spare penger ved å kjøpe en svakere prosessor. I så fall kan du gå for en med lavere TDP og droppe CPU-kjøleren også.

Hvis du i tillegg hadde nok glede av 8800GT så trenger du heller ikke opp på GTX 660, det er et ganske langt hopp. Du kan spare enda mer penger ved å kjøpe enda billigere skjermkort (hvis pris er en faktor). Til slutt vil jeg nevne at dette kabinettet er mye for pengene hvis du vil gjøre det enda rimeligere.

 

Edit: Obs Obs. Ser ut til at jeg har lagt ved "feil" SSD. Bytt med denne, skjønt det betyr ikke noe.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Takk for mange gode tips!

 

Skulle gjerne hatt tips på kabinettet som er støydempet men som er maks 45 cm i dybde og høyde. Absolutt makspris 1000kr.

Spurt under Kabinett-avdelingen men fikk ingen svar.

 

Noen som kan hjelpe? :)

Lenke til kommentar

Du kan i utgangspunktet støydempe alle kabinetter, vba støydempende matter, rett valg av vifter osv.

 

Men du kan jo se på dette. Skal være bra på støydemping, og møter dine ytre mål. Og hvis du ikke slenger inn mye bråkete vifter, eller belaster maskinen mye slik at viftene girer seg opp fryktelig, blir den nok stille og fin.

 

Pass på at du gjør smarte valg mtp skjermkort, PSU og CPU-vifte. Gå for dem med lavest db.

Du kan jo også se på viftestyring, enten vba et fronpanel (manuelt) eller automatisk via en kontroller (hovedkort), for å redusere spenningen til kabinettviftene og slik redusere støy.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Vurderer frem og tilbake mellom Silverstone Temjin TJ08-E og Fractal Design Define Mini..

Sammenligning her - http://www.prisjakt.no/product.php?j=807666,939926

 

Temjin får en del skryt for å være stille selv om den ikke er støydempet, så vet ikke da om de mener i forhold til andre udempede kabinetter. Define Mini har jo ordentlige dempematter, små mulig denne er mer til å stole på..

 

Noen erfaringer eller innspill rundt disse to kabinettene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...