Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Får ikke start - Derbi Senda X Race


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har prøvd nå og starte sykkelen, men får ikke start... Har renset forgasseren 2 gang nå, renset powerfilterett mitt, renset innsuget og reeden min, renset starten av motorblokken, renset bensintanken min og vasket bensinfilterett mitt, renset alle slanger, prøvd tre helt nye plugger, laddet batteriet og skiftet til helt ny bensin. Har god komprisjon i kicken og jeg har puttet bensin i tennplugg hullet, men den startet bare i et sekund cirka før den døde igjen. Det ligger også bensin i bunnkarret til forgasseren og det renner ikke ut overflodkanalene heller.. Hjelp :O

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du mulighet til å dekke for store deler av luftfilteret mens du prøver å starte? Det hender choken fungerer dårligere når en monterer power-filter. Ved å stenge for luftinntaket får du motoren til å trekke mer fra forgasseren.

 

Har den starta før med power-filter så er det trolig noe annet.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Har du mulighet til å dekke for store deler av luftfilteret mens du prøver å starte? Det hender choken fungerer dårligere når en monterer power-filter. Ved å stenge for luftinntaket får du motoren til å trekke mer fra forgasseren.

 

Har den starta før med power-filter så er det trolig noe annet.

Den har startet med powerfilter før, men det var utrolig mye strev og jeg måtte bruke choke

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

kaldskjært virker det som

 

hvordan sluttet den å virke? var det bare en morgen du ikke fikk start på den, eller var det mens du kjørte?

Kaldt skjært? Nei satt sykkelen inn for vinteren og etter det renset jeg gasseren og skiftet eksosanlegg, så får jeg ikke start lenger :S

Lenke til kommentar

ah, hadde en kompis med samme problemene. dette skjedde under kjøring. reagerte litt på hva de kalte det (kald skjært), men jeg tenkte ikke stort over det. problemet var iallefall at det var kjølevæske i drivhuset og potta etter at en bolt ikke hadde blitt skikkelig strammet.

 

har du prøvd å trillstarte? altså i fri i bakke og gire opp i andre?

Lenke til kommentar

ah, hadde en kompis med samme problemene. dette skjedde under kjøring. reagerte litt på hva de kalte det (kald skjært), men jeg tenkte ikke stort over det. problemet var iallefall at det var kjølevæske i drivhuset og potta etter at en bolt ikke hadde blitt skikkelig strammet.

 

har du prøvd å trillstarte? altså i fri i bakke og gire opp i andre?

Er snø overalt her så nei :-/ Men får start i 1 sekund hvis jeg heller bensin i tennplugghullet

Lenke til kommentar

Da har du jo funnet problemet. Du får ikke bensin.

- Sjekk om du får bensin i flottørkammeret.

- Sjekk bensinfilter (hvis du har) samt flottørmekanisme.

- Sjekk på nytt alle dyser samt choke-kretsen.

- Prøv å tette litt for luftfilteret ved å f.eks. dekke til med en sokk/vott e.l. for å få mer motstand.

- Klarer du ikke det så ta av hele filteret og hold handa foran innsuget et par kick for å se om den tenner da. Ikke hold for lenge pga. fare for at du drukner motoren.

 

Choke på moderne forgassere er avhengig av motstand i luftfilteret for å fungere optimalt. Monterer du powerfilter/UNI-filter e.l. kombinert med at det er kaldt kan det hende motoren ikke får nok bensin til å tenne selv med choken på. ved å dekke for luftfilteret lager du selv motstand slik at motoren suger mer bensin fra flottørkammeret.

Lenke til kommentar

Da har du jo funnet problemet. Du får ikke bensin.

- Sjekk om du får bensin i flottørkammeret.

- Sjekk bensinfilter (hvis du har) samt flottørmekanisme.

- Sjekk på nytt alle dyser samt choke-kretsen.

- Prøv å tette litt for luftfilteret ved å f.eks. dekke til med en sokk/vott e.l. for å få mer motstand.

- Klarer du ikke det så ta av hele filteret og hold handa foran innsuget et par kick for å se om den tenner da. Ikke hold for lenge pga. fare for at du drukner motoren.

 

Choke på moderne forgassere er avhengig av motstand i luftfilteret for å fungere optimalt. Monterer du powerfilter/UNI-filter e.l. kombinert med at det er kaldt kan det hende motoren ikke får nok bensin til å tenne selv med choken på. ved å dekke for luftfilteret lager du selv motstand slik at motoren suger mer bensin fra flottørkammeret.

Har prøvd alt dette og har helt ny bensin, forgasseren er nesten helt ny og renset forgasser, reed, innsug, forgasser, powerfilter og bensinfilter!

Har åpnet flotørlokket og det ligger bensin der, etter mange ganger med repetetiv prossess og det renner ikke ut overgangnipler osv! Men ja, den var helt sykt umulig og starte før vinteren også, men fikk hvertfall start... :(
Lenke til kommentar

Gir du gass når du prøver å starte? Du skal i teorien ha ingen eller veldig lite gass mens du kicker og choken er på.

 

Eneste jeg kan tenke med da måtte være mangel på kompresjon eller lekasje i innsuget. Evt. lekasje i veivhuset. Sistnevte håper jeg virkelig ikke det er da det er noe dritt å fikse.

 

Går det luft gjennom forgasseren og dysene er i orden så skal det komme bensin inn.

 

Som nevnt over ville jeg prøvd å løpe den i gang enten i 1. eller 2.-gir. Får du opp turtallet nok så pleier de starte selv med dårlig kompresjon og lekasje her og der.

Lenke til kommentar

Gir du gass når du prøver å starte? Du skal i teorien ha ingen eller veldig lite gass mens du kicker og choken er på.

 

Eneste jeg kan tenke med da måtte være mangel på kompresjon eller lekasje i innsuget. Evt. lekasje i veivhuset. Sistnevte håper jeg virkelig ikke det er da det er noe dritt å fikse.

 

Går det luft gjennom forgasseren og dysene er i orden så skal det komme bensin inn.

 

Som nevnt over ville jeg prøvd å løpe den i gang enten i 1. eller 2.-gir. Får du opp turtallet nok så pleier de starte selv med dårlig kompresjon og lekasje her og der.

Gir nok ikke gass med choke nei, får vell vente til snøen forsvinner da :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...