Gå til innhold

Samsung jukser ikke lenger i ytelsestester


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

De har kapret nok av kunder med det... Nå er det for seint

For de aller fleste er det viktigere at telefonen er god og responsiv i bruk, ikke at den havner høyt på kunstige ytelsestester.

God og responsiv i bruk? Når ble dette viktig for Android brukere? Hadde dette vært viktig for Android brukerne, så hadde dere kjøpt noe helt annet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stool: det er jo ikke sant.

 

Det finnes grader av viktighet. En prioriteringsliste.

 

Alt som ikke er øverst på prioriteringslisten er ikke nødvendigvis noe du ikke bryr deg om i det hele tatt.

 

Sitter sjelden med programmer som måler skjermreaksjon i millisekunder selv, men det er såklart viktig at ting er kjapt og responsivt opp til et visst punkt. Etter det punktet er det betydelig viktigere for meg med feks skjerm, design, bruksområder ift behov, osv.

 

Men må sier jo signaturen din nok...

Endret av Slai
Lenke til kommentar

 

 

De har kapret nok av kunder med det... Nå er det for seint

For de aller fleste er det viktigere at telefonen er god og responsiv i bruk, ikke at den havner høyt på kunstige ytelsestester.

 

God og responsiv i bruk? Når ble dette viktig for Android brukere? Hadde dette vært viktig for Android brukerne, så hadde dere kjøpt noe helt annet...

 

Hvorfor det? Android er responsivt det, så lenge man fjeren ThrashWiz o.l.
Lenke til kommentar

Stool: det er jo ikke sant.

Det finnes grader av viktighet. En prioriteringsliste.

Alt som ikke er øverst på prioriteringslisten er ikke nødvendigvis noe du ikke bryr deg om i det hele tatt.

Sitter sjelden med programmer som måler skjermreaksjon i millisekunder selv, men det er såklart viktig at ting er kjapt og responsivt opp til et visst punkt. Etter det punktet er det betydelig viktigere for meg med feks skjerm, design, bruksområder ift behov, osv.

Men må sier jo signaturen din nok...

Dersom du går tilbake i tid, og ser på Amobils Android vennlige journalisters kommentarer til slippet av Galaxy S2, S3 og S4 vil du se at de i alle tilfellene kommenterer at produktene de har fått prøve lagger (lagger som fy for S2 og S3). Er dette sammenfallende med gode og responsive i bruk?

 

Å si at disse produktene er gode og responsive i bruk er - i mine øyne - som å påstå at Terese Johaug ønsket å gå sin etappe på sprinten i Sotsji OL med kladd under skia... Effekten er omtrent den samme for brukerne av ovennevnte produkter

 

Ps. Og tror du at Amobils journalister er de eneste som har påpekt dette, tar du feil...

 

Ps. 2. Har ikke brydd meg nok med slippet av S5 til å følge med

Lenke til kommentar

Men hvis du hadde peiling på hva du snakket om hadde du visst at det er betydelig bedre i etterkant, og at et par enkle grep kan forbedre det enormt. Grep android lar deg gjøre lett. For det er mulig på Samsung sine mobiler.

 

Men igjen står det jeg skrev sist. Som du ikke tok for deg i det hele tatt; det er en prioriteringsliste. Når flyten er god nok slutter det være viktigere enn andre ting man kanskje ser etter i en telefon.

 

Men du har jo ingen interesse av å opplyses her, er mitt inntrykk av signaturen din og hvordan du ordlegger deg. Så da kan vi jo like godt droppe det.

Lenke til kommentar

Du blander sammen TW og Android Stool. Dersom man putter 5GB med søppel som kjører i bakgrunnen er nok ikke iOS så veldig sterkt heller.

 

Ok. Ser selvfølgelig at 5GB TW kan skape problemer, og muligens hadde gjort det på alle mobil OS.

 

En rekke artikler har imidlertid også påpekt at Android ikke har vært like «polert» som IOS i utgangspunktet, og at fragmenteringen på toppen av dette har skapt nye utfordringer, så… Kanskje en kombinasjon av disse faktorene kan bidra til å forklare det hele?

Lenke til kommentar

Men hvis du hadde peiling på hva du snakket om hadde du visst at det er betydelig bedre i etterkant, og at et par enkle grep kan forbedre det enormt. Grep android lar deg gjøre lett. For det er mulig på Samsung sine mobiler.

 

Men igjen står det jeg skrev sist. Som du ikke tok for deg i det hele tatt; det er en prioriteringsliste. Når flyten er god nok slutter det være viktigere enn andre ting man kanskje ser etter i en telefon.

 

Men du har jo ingen interesse av å opplyses her, er mitt inntrykk av signaturen din og hvordan du ordlegger deg. Så da kan vi jo like godt droppe det.

 

 

Som ikke Android bruker, er det selvfølgelig vanskelig for meg å forstå alle de grep som kan og/eller evt. må gjøres for å sikre at et produkt av denne typen er så godt og responsivt i bruk at det tilfredsstiller mitt behov. Jeg kan kun forholde meg til de tilbakemeldinger journalister gir i forbindelse med denne type arrangementer, produkttester, samt den feedback brukerne har her på forumet. Dersom dette er så enkelt som du sier, så kan jeg ikke annet enn å ta ditt ord på det. Mitt utgangspunkt er at jeg ikke ville kjøpt et slikt produkt i utgangspunktet, så der er vi forskjellige. :-)

 

Responsen og/eller laggen i en telefon er kanskje det første og viktigste du møter i bruken av et produkt av denne typen, og – og igjen fra mitt ståsted – er helt avgjørende for min brukeropplevelse. Den kan m.a.o. ikke bli «god nok», og der er vi nok forskjellige: Jeg er ikke villig til å kompromisse på det.

 

Er muligens heller ikke så avansert og/eller opplyst om alt det jeg egentlig har «behov» for i en mobiltelefon til å se at det er andre ting som er så viktig at jeg burde droppe nåværende fabrikant og søke nye muligheter. Hverdagen er også altfor travel og hektisk til å begynne og «leke» med en telefon for å få ting til å fungere. Det holder med en omgang «Angry Birds» og den slags i ny og ne.

 

Dagens løsning innebærer også at alt jeg må løse i farten ordnes på mobilen der og da, og så har jeg en iPad til «større» oppgaver, herunder rapportskriving, presentasjonsutarbeidelse, regneark relaterte oppgaver, etc. Og det jeg gjør på iPad-en overføres automatisk til mobilen, og er med meg over alt.

 

Om det skulle være noe jeg ønsker meg, så er vel mye bedre batteritid det eneste jeg kommer på i farten, og muligens anledning til å bruke telefonen som en «prosjektør» ifbm. kundemøter. Utover det ser jeg ikke noe annet som kunne forbedre min nåværende situasjon.

 

Dersom min innledende språkføring og signatur har skremt deg fra å opplyse meg om alle mine tapte muligheter, så er jeg den første til å beklage det. Utgangspunktet var kun å sette ting «litt på spissen» for lettere få frem nyansene og variansen i diskusjonen. Håper det er lov i den anledning å si at jeg tidvis forbløffes over enkeltes holdning til brukere av andre løsninger enn egnes preferanser.

 

P.s. Det eneste jeg i dag bruker «den digre overklokkede, vannkjølte Pc-en» til er spilling, ikke noe annet. Og så snart jeg er gammel nok til å legge BF på hylla, så går den ut døra.

Lenke til kommentar

 

Responsen og/eller laggen i en telefon er kanskje det første og viktigste du møter i bruken av et produkt av denne typen, og – og igjen fra mitt ståsted – er helt avgjørende for min brukeropplevelse. Den kan m.a.o. ikke bli «god nok», og der er vi nok forskjellige: Jeg er ikke villig til å kompromisse på det.

 

Ja, så lenge det er raskt nok til å føles dritkjapt og veldig responsivt er jeg fornøyd. Jeg har ikke behov for å sitte og pirke på nanosekunder.

 

Og såklart er det helt sjef med en iphone til litt angry birds og diverse, hvis det er det som er bruksområdet. Selv syntes jeg at de er litt vel overpriset til såpass enkelt bruk, men det er jo en helt annen sak.

Men jeg har en del bruksområder ut over det, og akkurat der har ikke Apple eller Microsoft noe å tilby.

Hadde jeg følt telefonen var på noen måte "sluggish" eller etterslepende, hadde jeg ikke brukt den, da hadde jeg valgt noe annet, rett og slett.

 

Er veldig enig i batteritiden, og det er en av de store grunnene til at jeg har et monster av en batteritid i min nåværende telefon. Helt klart en av storpunktene for meg og.

Lenke til kommentar

Nå er benchmarks ganske så "syntetiske", men de gir deg gjerne en viss indikasjon - iallefall over et flertall like tester, på samme eller "identiske" enheter.

 

Selv har jeg nettopp fått oppdateringen. Etter å ha lastet ned Antutu og Antutu's "anti-juks variant" pånytt og kjørt et knippe tester, er reaultatet omtrent slik; etter oppgraderingen fra 4.3 til 4.4.2, er score i "originale" Antutu like som før (~29.000), altså denne "juksinga" er absolutt ennå i effekt. Testene med Antutus "anti-juks" variant viser i snitt et fall fra ~25.000 til ~19.500.

 

Dette indikerer at den faktiske ytelse under ordinær bruk, spill etc - har falt dramatisk (20%) - noe som merkes og synes tydelig i ordinært bruk - ikke bare i benchmarks.

 

Dette - er jævli skuffende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...