Gå til innhold

Konsoll-krigen på 90-tallet


  

40 stemmer

  1. 1. Hvilken side av konsollkrigen stod du på?

    • Sega
      9
    • Nintendo
      31


Anbefalte innlegg

Var ikke obs på krigene som farte rundt på den tida, satt bare å koste meg med både segaen og nintendoen :p

Likte spesielt wonderboy, sonic o.l på sega megaen.. Men må innrømme at nintendoen tok mer over etterhvert. Spill som zelda alttp, Mario kart, Mario spillene, donkey kong og mye mer tok mye av tida.

Førte også til et kjøp av n64 hvor man koste seg med alle klassikerne.

 

Har fortsatt alle konsollene her, segaen min blir vel 23 år gammel i år tror jeg, og funker fjell. God kvalitet :D

Endret av Rottenspacehead
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Nå var ikke jeg gammel nok til å bry meg om konsollkrigen på 90 tallet, men jeg har vokst opp med en n64. Var mye hos en kamerat som hadde sega mega drive og ps1. Jeg storkoste meg med sonic på sega, og tekken og spyro på ps1. Selv satt jeg hjemme å spilte zelda og donkey kong 64 på n64 :wee:

Endret av -Twix-
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hadde en Sega Mastersystem 2 da jeg var liten. Hadde mye morro med den. Det var liksom det som var tingen, vi var tre stykker som hadde SMS mens det var 2 som hadde NES. De NES-spillene de hadde var egentlig kjedelige, med unntak av Mario.

NES-gjengen spilte Mario, Metal Gear, Top Gun og The Flinstones

Til Sega hadde vi Alex Kidd, Alex Kidd in Shinobi World, Out Run, Sonic, Asterix & Obelix, Michael Jackson's Moonwalker og Bomber Raid.

Alle disse var bra, bortsett fra Michael Jackson's Moonwalker (det var det søstra mi som skaffet) som har hjernevasket meg med Smooth Criminal.

Så Sega vant meg med god margin. Hadde jeg vist om alle spillene som fantes til både NES og Sega hadde jeg kanskje foretrukket NES, SNES og N64. Istedet ble det Sega, PC og PSX.

 

 

 

 

Var ikke obs på krigene som farte rundt på den tida, satt bare å koste meg med både segaen og nintendoen :p
Likte spesielt wonderboy, sonic o.l på sega megaen.. Men må innrømme at nintendoen tok mer over etterhvert. Spill som zelda alttp, Mario kart, Mario spillene, donkey kong og mye mer tok mye av tida.
Førte også til et kjøp av n64 hvor man koste seg med alle klassikerne.

Har fortsatt alle konsollene her, segaen min blir vel 23 år gammel i år tror jeg, og funker fjell. God kvalitet :D

Mye kvalitetsspill, dessverre viste jeg ikke om alle da jeg var liten. Enda surere er det at Segaen og min gammle PSX med chip ble kastet i søppla etter at mora mi ryddet på loftet.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...