Gå til innhold

Fra frikort til skattekort


Anbefalte innlegg

Hei. Bestilte frikort i januar, men har bare 4000 resterende på frikortet, så jeg må gå over til skattekort. Jeg har aldri gjort dette før, er det noe jeg må tenke over? Er det bare å gå inn og bestille slik at alt går automatisk, eller må jeg beregne ut hvor mye skatt jeg skal betale?

Det har seg slik at jeg har estimert inntekt beregnet ut fra faste vakter rundt 5000 i måneden, men siden jeg jobber så mye ekstra ender det opp på alt fra 8000 til 20000, så inntenkten min er vanskelig å forutse fra måned til måned.

 

Noen tips til meg? Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du bestiller nytt skattekort må du fylle inn hvor mye du tror du blir å tjene (brutto) i løpet av året, inkludert eventuelle opptjente feriepenger fra i fjor. Ulempen er at du tjener variabelt, så det er kanskje litt vanskelig å forutse, så da er det nok bedre å skrive et litt høyere beløp så du unngår baksmell til neste år.

 

Om du har ting som gir deg skattefradrag kan du også fylle inn det. Som oftest er det lånerenter, barnehage, fagforening, eller hvis du har lang vei til jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...