NatuRal3 Skrevet 25. februar 2014 Skrevet 25. februar 2014 Hei. Sliter litt med å finne ut hvordan jeg kan endre navnet på denne mappen. Jeg vet at det ikke er rett frem. Noen som kan guide meg i riktig retning av hvor i registeret jeg skal endre på dette og hvordan fremgangsmåten er? Jeg sliter med at en av programmene jeg installerer ikke klarer å se på mappen C:\Brukere som Users. Derfor blir installasjonen korrupt. Jeg må derfor endre mappe navnet på C:\Brukere til C:\Users på maskinene jeg har som er Norske. Noen som har kjennskap til dette?
Syar-2003 Skrevet 25. februar 2014 Skrevet 25. februar 2014 Det er system mappe. Brukerprofiler og registry ligger med referanse her.(ntuser.dat) Bruk us/eng versjon av operativsystemet. Endre c:\brukere tror jeg ikke noe på.
Syar-2003 Skrevet 25. februar 2014 Skrevet 25. februar 2014 (endret) Prøv å lage en directory symbolsk link i c:\ med navn=users som peker til c:\brukere. Tror det vil lure de "problem programmene" dine. Edit: /d Creates a directory symbolic link. Administrative cmd prompt mklink /d \Users \Brukere Endret 25. februar 2014 av syar2003
NatuRal3 Skrevet 25. februar 2014 Forfatter Skrevet 25. februar 2014 Takk skal du ha Skal teste det ut senere i dag og se om det fungerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå