Gå til innhold

Privatist


Mixam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Møter du ikke i timene får du vell fravær og evt nedsettelse av ordenskarakter.

Mener å ha leste en plass at hvis man tar eksamen som privatist så slipper man å møte til timene, og får ikke fravær. Og at karakteren du får på privatist eksamen blir stående som vg1 karakter.

Lenke til kommentar

 

Møter du ikke i timene får du vell fravær og evt nedsettelse av ordenskarakter.

Mener å ha leste en plass at hvis man tar eksamen som privatist så slipper man å møte til timene, og får ikke fravær. Og at karakteren du får på privatist eksamen blir stående som vg1 karakter.

 

 

Tviler sterkt på at man kan få sløyfet fraværet pga man går opp til privatist eksamen. Men jeg har ingen erfaring med det.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig slipper man å møte i timene dersom man tar faget som privatist. Jeg gikk i klasse med en som ikke orket norsktimene, forståelig nok, så han tok det som privatist.

Å da ble eksamenskarakteren stående som karakter på vitnemålet? å han fikk ikke fravær?

Lenke til kommentar

Jeg hadde strøket i fagene ja. Men jeg hadde heller ikke vært tilstede eller fulgt med de gangene jeg var tilstede :p

Uansett, hvis du kan basic engelsk, så skaff deg en pensumliste og les selv, med mindre du har vansker i det faget. Jeg tok opp norsk, det er MYE å lese på, og det gikk veldig greit.

Lenke til kommentar

Jeg hadde strøket i fagene ja. Men jeg hadde heller ikke vært tilstede eller fulgt med de gangene jeg var tilstede :p

Uansett, hvis du kan basic engelsk, så skaff deg en pensumliste og les selv, med mindre du har vansker i det faget. Jeg tok opp norsk, det er MYE å lese på, og det gikk veldig greit.

 

Så du hadde tatt fagene, fått fravær og strøket i dem. Tok dem som privatist og så fikk du sløyfet fraværet?

 

Ps, jeg er ikke TS og har ingen fag jeg trenger å ta opp. Men om man kan sløyfe fravær om man tar fag som privatist så vil jeg gjerne vite det da en kan enkelt rette opp på det som kan gi negative utslag på intervju og lignende(Mye fravær i ett fag feks).

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Kan bekrefte at man kan ta opp fag som privatist, og så slippe å ha dem på skolen. Med andre ord, du slipper å måtte møte opp til timene og slipper fravær. Jeg tok opp Religion og Etikk som privatist 1 år før jeg hadde det på skolen.

 

 

Er glad jeg gjorde det. Ganske enkel eksamen og jeg hadde 4 timer mindre skole i uka.

Endret av Rivality
Lenke til kommentar

Kan bekrefte at man kan ta opp fag som privatist, og så slippe å ha dem på skolen. Med andre ord, du slipper å måtte møte opp til timene og slipper fravær. Jeg tok opp Religion og Etikk som privatist 1 år før jeg hadde det på skolen.

 

 

Er glad jeg gjorde det. Ganske enkel eksamen og jeg hadde 4 timer mindre skole i uka.

 

Ja før man går på skolen er greit, da får man fritak. Men når man tar dem etterpå så tror jeg ikke man kan sløyfe fravær?

Lenke til kommentar

Spurte rådgiver på skolen om jeg kunne droppe engelsk i år, så ta det opp som privatist.
Jeg fikk nei til svar, fordi fristen for påmelding var gått ut 1.feb.
Etter det spurte jeg om ikke jeg bare kunne ta privatist eksamen til neste år da, men da sa hun at hvis jeg ikke tok engelsk i år ville jeg stryke, å da var jeg ikke sikret skoleplass til neste år.

Så jeg er nødt å være i timene selv om jeg skal ta privatist eksamen neste år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...