Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har akkurat revet et gammelt hus, og der var kablingen (såvidt jeg husker) sort og hvit for fasene, som tilsvarer blå og brun i dag, og blå og sort tidligere (sånn ca 15 år siden?). Ingen av mine baderomsvifter har jording, da de er dobbeltisolert. Har den gamle viften en pulsgiver (type trykk på en knapp og så går den i 20 minutter)? Dette kan være den 3. ledningen. Hvordan er tilkoblingspunktene på den gamle viften merket? Har du bilde ev merke/modell for den gamle også?

Lenke til kommentar

Takk for svar, begge to!

Den gamle er en Pax, teknisk support hos Pax mente det kunne være en 130 Fläkt. Den ser slik ut.

Mener å huske fra den tiden den gamle vifta levde at den hadde en fuktsensor. Det har iallefall den nye. Mulig at den også hadde en pulsgiver ja.

 

Så vidt jeg kan se er ikke den gamle vifta merket på noe vis, men nå har jeg ikke skrudd den helt ned enda.

Lenke til kommentar

Tipper du har en 3-leder PR kabel jeg, i så fall er dette helt standard. Som det er nevnt så er nok den ene lederen ment til impuls, men umulig å vite hvilken uten å åpne bryteren eller målt, men jeg ville tippe sort.

 

Med dette sagt..

Dette er IKKE en jobb du har lov eller bør gjøre selv. Strøm er VIRKELIG IKKE noe å leke med selv om så mange tror det. Ring en elektriker å få det forskriftsmessig gjort, samt at du opprettholder verdien av forsikringen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...