Gå til innhold

- Hvilke bærbar pc skal jeg kjøpe


Lizzi

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en ny bærbar pc, og trenger litt hjelp

av folk som har litt teknisk peiling. Jeg har ikke tenkt

å bruke mer en 12000 kroner. Den skal hovedsaklig

brukes til surfing og nedlasting av musikk. Har sett litt

på disse:

 

Medion

 

Packard Bell Easy Note E3253

 

HP Pavilion ze4417

 

i-Buddie

 

 

Men jeg er litt skeptisk til å kjøpe pc på elkjøp, noen som har erfaring?

 

Når den gjelder Packard Bell maskinen så synst jeg den virker som en

bra maskin. Men så har jeg hørt at PB har tapt seg litt i markedet i det

siste? Har de bra maskiner? Noen som vet noe om AMD Athlon

prosessorer? Er de bra?

 

Anbefal gjerne andre maskiner og....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg ville holdt meg unna medion, bl.a. med tanke på kvaliteten på disse samt oppgraderingsmuligheter.

 

Et hett tips er å vente noen uker - toshiba kommer med mye nytt og meget lekkert (bl.a. centrino maskiner) som du kan få kjøpt hos elkjøp. Det kule med elkjøp er jo prisgaranti + 30dager returrett. Dette får man vel ikke hos noen andre? Packard Bell er det jo NEC som eier, så det er i utgangspunktet en NEC maskin. Kurant nok, med andre ord.

 

Nevnes også at det går en tråd om Tablet PC i prisområdet 14.000,- fra Compaq/HP.

Lenke til kommentar
synes Ibuddyen så bra ut jeg..

Jeg synes faktisk også at den ser bra ut på bildet der, men da jeg i helgen så en in real life fikk den meg nesten til å spy! Det er den styggeste maskinen jeg noen gang har sett. Om det var akkurat denne modellen vet jeg ikke, men jeg tror jeg ville tatt en titt på maskinen för jeg hadde kjöpt den!

Lenke til kommentar

Jeg har hatt ibuddie en kort periode og jeg hadde bare problemer med den. Kan godt være at jeg bare var uheldig, men etter problemene jeg har vil jeg ihvertfall ikke anbefale den til andre.

 

Jeg kjøpte meg en Medion pc hos elkjøp for et par mnd siden kun for å ha noe å surfe på i feriene, og dette er den datamaskinen perfekt til. Den er ikke noe særlig å spille av musikk på pga sugent lydkort/høytalere, men dette har aldri heller vært særlig problematisk for meg. Da det gjelder spill er den ikke noe særlig i opengl. Den drar enkelte directx spill som diablo2 osv ganske bra, men utover dette har jeg ikke testa noe særlig.

 

Hvis du vet du bare skal bruke datamaskinen til å surfe, skrive, laste ned, og slike små mindre krevende operasjoner, samt ønsker en så lav som mulig pris anbefaler jeg Medion maskinen på det sterkeste. Hvis du har satt av 12 000 og kan få en bedre maskin rent ytelsesmessig, og er i tvil om du kommer til å benyte deg av mer krevende programvare så gå for en med bedre specs.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Ikke bare leveres iBuddie uten batteri, men det batteriet du kjøper til den er eksternt. Det henger og slenger i en ledning. Ikke la deg lure av spesifikasjonene.

Lenke til kommentar

ville ikke gått for medion, jeg iallefall... Lite med 256mb ram uannsett...og jeg anbefaler ikke celeron prosessor...husk at det er bare 128 kb cache på den... Men den er jo billig, da...så visst målet er å bruke minst mulig penge kan den jo være et alternativ... Men husk at du kan få en ganske bra bærbar for 12k

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

vel ville bare si at jeg har ibuddien 928 i over 1 1/2 år nå(!), har ikke noe problemer med en idet hele tatt :woot: , så det jeg ikke skjønner er at mange er så negative til den bare fordi barbara.no slakta den (mener de er så bortjente med alle de dyre pcene) når de sammenlikner med pc'er tilsvarende dobbelt pris...

Men en må huske dette er en desktop-erstatter; tar relativ lite plass og "tung", men for en som ikke vil ha ett monster av en pc(desktop) eller en liten lillefinger-pc er denne helt topp syns jeg.

Og den yter den veldig bra til surfin , kontor"" og musikk og film, IKKE til spill.

Ikke uvanlig at jeg har den på flere uker i strekk uten problemer. ecs'en kjører til og med SoldidWorks2k3 (3d program) greit i begge skjermer (tft og vga i 1600x1200 !),

Negative er at den ikke har plass til batteri-innebygd.

når det gjelder viftestøy så bråker den som fy- i ca 2min, og deretter setter den ned hastigheten. ellers går den greit mht støy; bare til sjenerende når det er helt stille hos deg. (sover ca 2m fra pcen uten problemer).

 

min mening; kjempe-pc mht prisen! :D

Lenke til kommentar

Altså når jeg nevner kvalitetsbevissthet så tenker jeg på hele verdikjeden fra teknisk spesifikasjon til sluttleverandør-avtalen.

 

Såkalt, Service-Level Agreement (SLA), betyr i praktisk forstand at du som HP (IBM, Dell og andre), kan registrere PCen direkte hos HP og deretter motta nøyaktig informasjon om feil, service og støtte.

 

Medion og Gericom er selvsagt bra maskiner, men en blir da nødt til å gå mest mulig via forhandleren (Elkjøp). Det kan være en fordel og en ulempe i det.

 

Tradisjonelt har det vært slik at de mest "etablerte" rydder opp i problemer før de oppstår. Dersom de ikke greier å løse problemer er det også enklere å tilbakevise produktkritisk tilbakemelding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...