Gå til innhold

Barton 2500 v 2800 (AMD)


Yidaki

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det korte svaret er vel "nei".

 

Begge CPU'er kjører i utgangspunktet på samme FSB (333MHz), og økningen i klokkehastighet fra 1.83GHz til 2.083GHz vil du neppe klare å ta en pepsi challenge på... I ytelsestester vil du selvsagt se en liten økning, men that's it.

Hva gjelder overklokking kan jeg ikke si stort om for jeg har ikke erfaring med begge. XP2500+ kjører lett som XP3200+ (200x11). Hvor mye mer XP2800+ klarer kan kanskje andre svare på?

 

Jon

Lenke til kommentar
Det korte svaret er vel "nei".

 

Begge CPU'er kjører i utgangspunktet på samme FSB (333MHz), og økningen i klokkehastighet fra 1.83GHz til 2.083GHz vil du neppe klare å ta en pepsi challenge på... I ytelsestester vil du selvsagt se en liten økning, men that's it.

Hva gjelder overklokking kan jeg ikke si stort om for jeg har ikke erfaring med begge. XP2500+ kjører lett som XP3200+ (200x11). Hvor mye mer XP2800+ klarer kan kanskje andre svare på?

 

Jon

 

Kor mykje kjøling krever klokking av xp2500+ til 3200?

Eg har ei ganske ordinær vifte og kjøleribbe på min XP2500+

Lenke til kommentar

Jeg hadde en Glacialtech igloo silent breeze på min XP2500 da jeg kjøpte den. Kunne ikke klokke den mer en noen få MHz. Temperaturen lå da på ca 70 ved load.

 

Satte inn vannkjøling (waterchil) og kunne da klokke den fint opp til nesten XP3000 (overkant av 2,1). Hvorfor den ikke ville høyere aner jeg ikke. Kan være dårlig stepping (glemte å sjekke den), at den ikke var glad jeg kjørte cpu'en på over 100 grader noen minutter grunnet dårlig festet vannblokk, eller rett og slett at jeg er elendig å klokke ;)

 

Uansett så har jeg maks kommet opp i 50 grader ved load.

 

Har fått ett tips om at denne temeperaturen sannsynligvis ikke er riktig, og at tempen er enda lavere. Uansett så er maskinen fjellstabil så jeg tror ikke jeg vil klusse så mye mer med den.......foreløpig ;)

Lenke til kommentar
Kor mykje kjøling krever klokking av xp2500+ til 3200?

Eg har ei ganske ordinær vifte og kjøleribbe på min XP2500+

 

Jeg klokket xp2500+ til xp3200+ med Igloo Silent Breeze 462 19db, men med litt høye temperaturer. men temperaturene var helt trygge da.

 

du trenger ikke kjempekjøling for og klokke xp2500+ til xp3200+.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke noe monster-kjøling hvis du har litt trekk i kabinettet ditt. bare pass på at temperaturen ikke blir altfor høy. Min(se under) ligger på rundt 20°C over romtemperatur når 1(av totalt 5) kabinettvifter kjører på lav hastighet. Hvis tempen nærmer seg 70°C kan du vurdere å klokke ned litt igjen.

 

Hvorvidt du klarer å klokke til 3200+ kommer an på hk'et også. Du nevner ikke noe specs på maskinen din, men jeg antar at den er av nyere type? Hvis du kan låse PCI/AGP-bussen, kan du med svært stor sannsynlighet kjøre CPU'en på 11*200 som er 3200+.

 

Jeg kan ikke låse PCI-bussen på mitt HK, og er dermed dømt til å humpe avgårde med 12,5*166 (2800+).

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...