Gå til innhold

Støyende vannkjøling?


Anbefalte innlegg

Jeg har en Corsair H70, men den har begynt å lage en gurglelyd. Vanskelig å beskrive lyden, men den er fryktelig irriterende.

Lyden forsvinner når jeg lener kabinettet til høyre, men blir verre når jeg lener det til venstre. Har prøvd å google men fant ingen umiddelbar løsning på problemet..

Forslag?

Endret av FisHNorway
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvordan har du installert den ?

Doble vifter bakerst i kabinettet (ikke i toppen), hvis det var det du mente:). Skal innrømme at den har laget den lyden en god stund nå. Trodde det var normalt men så søkte jeg det nylig opp og det var det jo absolutt ikke.

Lenke til kommentar

Kjøp en h100i, den er enkel å montere og ikke nødvendigvis så støyende. Men h70 skal ikke lage så mye lyd som du beskriver så kan hende det er en garantisak :p

 

Og hvis noen gir deg råd om tårnkjøler og du sier du ikke er så flink teknisk burde du virkelig ignorere dette rådet :p fordi tårnkjølere kjøler greit og er relativt lite støyende men de er mye vanskeligere å montere enn vannkjølere og de veier dritmye og er generelt knot. Ikke tar de varmen fra cpu og til radiatoren heller.

Lenke til kommentar

 

hvordan har du installert den ?

Doble vifter bakerst i kabinettet (ikke i toppen), hvis det var det du mente:). Skal innrømme at den har laget den lyden en god stund nå. Trodde det var normalt men så søkte jeg det nylig opp og det var det jo absolutt ikke.

 

tenkte på om "vannkablene" er øverst eller nederst.

kjenner noen med lignende problem, og de måtte bare snu den slik at rørene var nede, slik at pumpen ikke fikk luft i seg..

Lenke til kommentar

 

 

hvordan har du installert den ?

Doble vifter bakerst i kabinettet (ikke i toppen), hvis det var det du mente:). Skal innrømme at den har laget den lyden en god stund nå. Trodde det var normalt men så søkte jeg det nylig opp og det var det jo absolutt ikke.

 

tenkte på om "vannkablene" er øverst eller nederst.

kjenner noen med lignende problem, og de måtte bare snu den slik at rørene var nede, slik at pumpen ikke fikk luft i seg..

 

Åja, hehe. 'Vannkablene' er nederst. Når jeg lener kabinettet til høyre så er det støyfritt. Det er _stor_ forskjell.

Problemet med H100i er at den er ganske stor..vet ikke om den får plass i toppen av R4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...