Gå til innhold

Pene klær xxl+


Anbefalte innlegg

Hei.

Har de siste årene hatt en litt "i-dont-give-a-fuck" look både hva gjelder klær, hår, sko osv. Begynner å føle meg ganske ensom og tenker at det er på tide å finne seg en dame. Jeg vil neppe finne noen slik stilen er i dag. Jeg bytter mellom 1 joggebukse og 1 dongeribukse og 2 hettegensere (går stort sett rundt i den ene). Derfor tenkte jeg å gjøre noe med det. Bestilte meg 3 gensere fra rockdenim i xl og xxl, ingen av de var nubbesjangs å få på seg. De så bra ut, så det var veldig synd. Er det noen som har tips til nettbutikker der det selges fra xxl og oppover, eller evt som har klær som er store i størrelsen? Hadde også vært fint med tips til HVA jeg skal kjøpe, både av klær og sko.

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet at Dressmann her i Trondheim har en egen XXL-butikk. Dog usikker på om de har butikk på nett, og kvaliteten vil nok ikke være særlig god. Men det eneste jeg kommer på, og der får du i alle fall kjøpt enkle gensere, skjorter og jeans og chinos. Du burde kjøpe deg noen enkle ullgensere i f.eks. marineblått, brunt, mørkegrønt, burgunder og lignende. Du burde også ha en del skjorter, lyseblå er som regel best å gå for i begynnelsen da det passer til alt, og gjerne med BD-krager. Du burde også ha et par mørke jeans, og et par beige chinos. Når det kommer til sko burde du gå for noen greie skinnsko, desert boots er som regel et greit valg til å begynne med.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Jeg er ung. Skinnsko blir muligens litt utenfor stilen til en 18-19 åring? Tenkte mer på noen kule nike eller adidas sko, hehe. Men er dere som har peilling her så bare kom med synspunkter. Tenkte bare kanskje at det var litt relevant å få med at jeg ikke er mer enn 18-19 år.

Veldig lite utvalg på den dressmann-nettbutikken. :hmm:

Lenke til kommentar

Var inne og såg på ebay nå. Veldig billig der sammenlignet med norske nettbutikker på alt egentlig.

 

Hva synes dere om denne som treningsbukse?

 

http://www.ebay.com/itm/Carolina-Panthers-ZUBAZ-Black-Blue-White-Vintage-Style-Zebra-Pants-L-/310873817490

 

Begynner å bli lei standard grå joggebukse, er jo kjekt å skille seg litt ut og ;)?

Ja, men med den joggebuksen vil du bli seendes ut som en klovn. Skal du få deg en bedre stil er den joggebuksa feil vei å gå. Når det kommer til bukser, hvorfor ikke gå for noe litt finere? Joggebukser er ikke noe man burde gå med offentlig. Du kan heller starte å bruke chinos, like komfortabelt.

F, eks denne. Fåes i store størrelser, så tviler sterkt på at du ikke finner størrelsen din.

 

Når det kommer til overdeler:

Hvorfor ikke kjøpe noen RL skjorter (classic fit) i XL, eller 2XL? Disse er STORE i størrelsen, så vær obs, tipper at de vil passe deg, amerikanske størrelser vettu.

Ebay link - RL oxford

Ebay Link - RL Striped

 

Du spurte om råd til pene klær xxl+, pene klær er imo ikke joggebukser og hettegensere. Det brukte jeg når jeg gikk på ungdomsskolen. Begynner du å bruke skjorter i nøytrale farger som lyseblå og hvitt, chinos i beige og mørkeblå, har du allerede skaffet deg et godt utgangspunkt.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Nå tenkte jeg hovudsaklig på trening og ikke ute blant folk, er vel ikke så mange alternativ til joggebukse på gymmet. Tights evt, men det er ikke helt meg. Hvordan er det med toll når man bestiller klær fra ebay? Er det alt over 200,- som gjelder der og?

Nå forstår jeg ikke helt. Du sier at du har lyst å kle deg bedre for å få kjæreste, men vil kun ha tips til treningstøy? Det finnes vel ingen som faktisk trener i joggebukse. Shorts og tights er det vanligste.

 

Hva gjelder eBay må du betale toll og moms på ordrer over 200 ja. Men selgere på eBay vil som regel markere pakken som gave eller skrive ned verdien dersom du ber om det, og da slipper du toll og moms.

Lenke til kommentar

 

Nå forstår jeg ikke helt. Du sier at du har lyst å kle deg bedre for å få kjæreste, men vil kun ha tips til treningstøy?

Kanskje du skal ta deg litt bedre tid til å lese gjennom en tråd neste gang før du kommenterer. Hvor er det du har det i fra at jeg kun vil ha tips til treningstøy?

 

 

Det finnes vel ingen som faktisk trener i joggebukse. Shorts og tights er det vanligste.

 

 

Såpass altså. Jeg er styrkecoach, og jobber på gymmet 6 dager i uken. Det finnes ikke noe som er like mye brukt som joggebukse på ett treningssenter. Det finnes ett fåtall som trener i tights, men det er altså de som skiller seg litt ut. Veldig få eller ingen trener i shorts på denne tiden av året.

Lenke til kommentar

 

Takk for svar.

 

Nå tenkte jeg hovudsaklig på trening og ikke ute blant folk, er vel ikke så mange alternativ til joggebukse på gymmet. Tights evt, men det er ikke helt meg. Hvordan er det med toll når man bestiller klær fra ebay? Er det alt over 200,- som gjelder der og?

Nå forstår jeg ikke helt. Du sier at du har lyst å kle deg bedre for å få kjæreste, men vil kun ha tips til treningstøy? Det finnes vel ingen som faktisk trener i joggebukse. Shorts og tights er det vanligste.

 

Hva gjelder eBay må du betale toll og moms på ordrer over 200 ja. Men selgere på eBay vil som regel markere pakken som gave eller skrive ned verdien dersom du ber om det, og da slipper du toll og moms.

 

Tja jeg trener ofte i bukse, men ikke i bomullsjoggebukser. Det ser fort slaskete ut.

umbro-spodnie-tapered-knitted-training-p

Det går mye i slike bukser. De er vel egentlig beregnet til fotball men fordi de ikke siger i ræva og flagrer i leggene så liker jeg de godt :)

 

Treningstøy i nøytrale farger er vel ikke vanskelig å skaffe seg i store størrelser? Kjeder som Gmax, XXL osv har i alle fall opp til 3XL og er du større enn dette (med respekt å melde!) anbefaler jeg deg å starte med å se på kaloriinntak og å gå turer for å få ned vekten til minst 3XL. Turgåing trenger du ikke akuratt fitnessoutfit for å utføre.

 

 

Lenke til kommentar

Men da forstår jeg heller ikke problemstillingen din?

Du bruker ikke over 3XL dersom man har 10% kroppsfett og "sixpack" som du kaller det (som er veldig subjektivt. Alle har sixpack. Det er muskelstørrelse vs kroppsfett som har noe å si for om de er synlige eller ikke)
Mener du at du er bodybuilder og dermed trenger store klær? Eller er det høyden som er problemet?

Lenke til kommentar

 

Men da forstår jeg heller ikke problemstillingen din?

Problemstillingen er at jeg ikke finne klær som passer i Norge.

 

Du bruker ikke over 3XL dersom man har 10% kroppsfett og "sixpack" som du kaller det

Aldri nevnt 3xl. Aldri komt over større klær enn 2xl når jeg har vært på utkikk etter klær i Norge og det blir alt for smått.

 

 

(som er veldig subjektivt. Alle har sixpack. Det er muskelstørrelse vs kroppsfett som har noe å si for om de er synlige eller ikke)

Hehe.. en skikkelig smarting du. Må du ha alt inn med teskje? Når noen sier at de har sixpacken på plass så menes det at den er synlig/dvs at de har lav nok fettprosent til at den synes.

 

 

Mener du at du er bodybuilder og dermed trenger store klær? Eller er det høyden som er problemet?

Jeg er litt usikker på om du troller nå, men som jeg har nevnt x antall ganger før i tråden, så finner ikke jeg klær som er store nok til å passe meg i norske butikker.

Lenke til kommentar

Mener du at du er bodybuilder og dermed trenger store klær? Eller er det høyden som er problemet?

Jeg er litt usikker på om du troller nå, men som jeg har nevnt x antall ganger før i tråden, så finner ikke jeg klær som er store nok til å passe meg i norske butikker.

Du finner ikke klær som er store nok, men har sixpack, veltrent og 10% fett?! Du må jo være bodybuilder eller 210 cm høy for at ingenting skal passe.Det er et legitimt spørsmål om det er høyden din eller muskelmassen din som er problemet når du skal finne klær. Endret av Rankiz
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Mener du at du er bodybuilder og dermed trenger store klær? Eller er det høyden som er problemet?

Jeg er litt usikker på om du troller nå, men som jeg har nevnt x antall ganger før i tråden, så finner ikke jeg klær som er store nok til å passe meg i norske butikker.

Du finner ikke klær som er store nok, men har sixpack, veltrent og 10% fett?! Du må jo være bodybuilder eller 210 cm høy for at ingenting skal passe.Det er et legitimt spørsmål om det er høyden din eller muskelmassen din som er problemet når du skal finne klær.

 

Nettopp.

Du kommer over 2XL i størrelser, men dette er ikke stort nok - men enda trenger du ikke så stort som 3XL. Du er veltrent, har synlige magemuskler og kroppsfett på 10%.

 

fett.jpg

 

Enten har du en veldig stor muskelmasse eller så er du en god del over gjennomsnittet høy. Beklager om jeg framstår som useriøs for deg, men som nevnt over er det et legitimt spørsmål.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er bygger - men under gjennomsnittslig høyde/170cm. Hvorvidt 3xl passer vet ikke jeg, da norske butikker som sagt ikke selger dette. 2xl på rockdenim, dressman, zalando, H&M, Cubus osv er alt for lite rundt skulderen og holder på å rivne når jeg skal ha de på meg. Norske butikker selger klær som er utrolig små i størrelsen sammenlignet med andre land av egen erfaring. Bestilte en 3xl genser fra USA, og den var alt for stor. Godt mulig at 2xl i USA tilsvarer 3xl i Norge. Vet ikke helt hva du vil frem til med å legge ved ett bilde tegnet av en amatør som virkelig ikke har peilling på fettprosent. Ikke bare var den malen helt latterlig ift virkeligheten, men det blir helt umulig å sette opp noen mal da alle ser forskjellig ut på fettprosenter. Jeg får f.eks frem mageruter på 15-16% fett, noen må ned i 10 og andre må ned i 8 - for å ta ett eksempel.

Nok off-topic. Om noen har tips relevant til tråden så gjerne kom med det, men jeg lagde ikke denne tråden for å diskutere fettprosent og kropp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...