Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Tilfeldige shutdowns kun med skjemkort


Anbefalte innlegg

Forrige uke stoppet plutselig min stasjonære pc. Pcen startet med en gang jeg tok ut skjemkortet, så gikk ut i fra at problemet var et kaputt skjemkort. Kjøpte dermed et nytt skjermkort.

Men etter kort tid starter pcen å oppføre rart igjen. Den bare slår seg av helt tilfeldig. Som oftes når jeg spiller(league of legends) men også noen få ganger når pcen ikke er i bruk i det hele tatt. For å få liv i pcen igjen må jeg bare koble ut strømkabelen og vente 10-60 sekunder. Har sjekket temperaturer og det er ikke overheating som er problemet.
Har kjørt pcen i en uke med kun det innbygde skjemkortet i hovedkortet uten problemer mens jeg spiller. Da har ikke pcen slått seg av en eneste gang.
PSU'en på 600W skal da klare å drive et AMD Radeon r9 270x.
Noen som har en idë om hva det kan være?
-Mvh Tawret
Endret av TaWret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du må dra ut strømkontakte i et par sekunder/minutt, så betyr det enten at du har trigget PSUen sin auto-sikring (mest sannsynlig). Eller at PCen må miste standby-signalet for å kunne starte (aldri hørt om, og lite sannsynlig)

Kort sagt: Det er overhengende stor sannsynlighet for at det er strømforsyningen din som er problemet. Bruker du integrerte skjermkortet så vil du nesten ikke belaste PSUen, så det kan også være en grunn til at det da funker.

Corsair sin CX-serie er det mye feil på, og er noe jeg sjeldent kan anbefale. 600W holder sikkert, men det er kun på godt fungerende enheter i optimale sammenhenger. Så ja, det skal selvsagt funke, så det er nok mye mulig en defekt PSU, og har du kvittering så får du nok dekket det på reklamasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...