Gå til innhold

Legge inn bilder uten det kommer på tidslinjen til venner


Odriks

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å legge inn bilder, men uten at det kommer på tidslinjen til andre.

 

Beste løsning til nå ved profilbilder:

1. Legge inn bilde.
2. Trykk "skjul på tidslinjen"
3. Forandre slik at kun jeg kan se bildet.

For profilbilder er det jo greit, dette er jo noe alle kan se likevel, men det jeg vil er at det ikke kommer som oppdatering på andre venners sine tidslinjer. Det er ordnet nå.

Når det gjelder vanlige bilder, f.eks. et album jeg legger inn/flere bilder, gjør jeg samme greia, men jeg er litt usikker på om det likevel vil komme på tidslinjen når jeg endrer om kanskje 2-3 dager slik at venner kan se bildene. Det vil jeg gi i utgangspunktet, bare at ikke det skal komme på tidslinjen til andre venner. Det samme gjelder for øvrig profilbildet som jeg etter hvert endrer til at venner kan se.

 

Any?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne metoden fungerer for meg:

 

Når du har lasta opp biletet:

 

Don't click cancel OR "Post Photos", just leave the page. The album will be saved and it won't be posted to any feeds. Took a while to find that workaround :)

 

Putt det i tillegg i ei privat mappe og skjul det, så går det bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne metoden fungerer for meg:

 

Når du har lasta opp biletet:

 

Don't click cancel OR "Post Photos", just leave the page. The album will be saved and it won't be posted to any feeds. Took a while to find that workaround :)

 

Putt det i tillegg i ei privat mappe og skjul det, så går det bra.

 

Hm, dette må du forklare nærmere. Prøver å gjøre det du sier her, men har ikke fått det til....

Lenke til kommentar

Denne metoden fungerer for meg:

 

Når du har lasta opp biletet:

 

Don't click cancel OR "Post Photos", just leave the page. The album will be saved and it won't be posted to any feeds. Took a while to find that workaround :)

 

Putt det i tillegg i ei privat mappe og skjul det, så går det bra.

 

Hallo?

Lenke til kommentar

Først av alt kan du opprette (om du ikkje allereie har) ei mappe og skjule den. Gå inn på lista over album, trykk på menyen nede til høgre på albumet, og vel "Only me" eller tilsvarande på norsk.

 

post-20187-0-38564700-1393062167_thumb.jpg

 

Når du lastar opp bilete, går du inn på det skjulte albumet og trykker på "Add photos". Du vil då få opp eit nytt vindauga der du kan legge inn data om biletet.

 

post-20187-0-88069300-1393062113_thumb.png

 

Når du kjem her, så berre går du tilbake i nettlesaren. Ikkje trykk Cancel eller noko som helst, berre gå tilbake. Får du ein advarsel, så trykker du "Yes, leave this page". Så kan du gå tilbake til mappa, og biletet skal ligge der. Det vil ikkje dukke opp noko notifikasjon hos andre, og sidan mappa er skjult, vil heller ingen sjå det.

 

Det er godt mogleg du berre kan laste bilete rett opp i mappa som normalt, og sidan den er skjult vil ingen få notifikasjon. Det har eg ikkje testa.

Lenke til kommentar

Denne metoden fungerer for meg:

 

Når du har lasta opp biletet:

Don't click cancel OR "Post Photos", just leave the page. The album will be saved and it won't be posted to any feeds. Took a while to find that workaround :)

Putt det i tillegg i ei privat mappe og skjul det, så går det bra.

 

Det er ikke nødvendig å endre tilgangsrettighetene dersom poenget er bare å unngå at bildene havner i nyhetsstrømmen.
Lenke til kommentar

Det eg alltid har gjort med ting eg ikkje vil ha i news feeden er å gå inn på mi profil side og fjerne det nye bilde eller andre ting eg ikkje vil ha flytende rundt fra mi eiga tidslinje.

 

Det vil sei at det dukker kanskje opp i nokon sekund, men så er det vekk igjen om eg er rask.

 

Lenge siden eg har gjort detta, men det funka vertfall før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...