Gå til innhold

Leter etter ny laptop


VH12th

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger en smule hjelp her, jeg har nå hatt en HP Pavilion dv6


Og dette i seg selv er en nokså god pc, men etter jeg begynte på universitet har pc'en vært ingenting mer enn et bry i eksamenstiden, hovedsakelig på grunn av HP sitt elendige valg på å lage verdens minste vifteinntak på denne saken slik at den høres ut som en liten støvsuger når jeg kjører litt for mange programmer, før noen sier noe, ja, jeg har støvsugd den, blåst masse støv ut av den med AirDuster's tingen har alltid laget en del lyd, helt siden den var ny.

Men nå leter jeg etter en ny laptop, jeg ser etter en som kan egentlig takle det meste, trenger ikke å kjøre alt på max, men hvis laptopen tar Skyrim på "high" så er jeg nokså fornøyd, høyere? bedre, men jeg vil holde meg under 10.000,-
egentlig er 9000,- mer enn nok det og.

http://www.amazon.com/Lenovo-IdeaPad-59385820-15-6-Inch-Laptop/dp/B00F32ZBN6/ref=sr_1_1?s=pc&ie=UTF8&qid=1392153997&sr=1-1

 

Denne har jeg i synet, men jeg vet ikke, jeg vil gjerne høre med dere, jeg ser hovedsakelig etter en pc som funker bra til gaming, film OG skole.
Noen forslag der ute?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Pc'en du har funnet ser grei ut. Driver selv å ser på pc til skole bruk. Jeg vil anbefale en PC med SSD. Dette pga. du kommer sikkert til å ta med pc-en rundt - som skal slås mye av og på.

 

SSD har en mye raskere oppstart, samtidig som den er mer solid. Hvis uhelle skulle skje og du mister pcen i bakken er det mye større sjanse for at dine data overlever.

 

Uansett ville jeg foreslå denne modellen til ditt bruk :)

 

Spørsmålet er også når må du ha pc-en? Trenger du den nå eller kan du vente til høsten?

Lenke til kommentar

Hei,

 

Pc'en du har funnet ser grei ut. Driver selv å ser på pc til skole bruk. Jeg vil anbefale en PC med SSD. Dette pga. du kommer sikkert til å ta med pc-en rundt - som skal slås mye av og på.

 

SSD har en mye raskere oppstart, samtidig som den er mer solid. Hvis uhelle skulle skje og du mister pcen i bakken er det mye større sjanse for at dine data overlever.

 

Uansett ville jeg foreslå denne modellen til ditt bruk :)

 

Spørsmålet er også når må du ha pc-en? Trenger du den nå eller kan du vente til høsten?

Den du har funnet er ja, helt perfekt til min bruk, men som jeg skrev jeg vil holde meg under 10000,- dessverre har jeg ikke penger nok til å kjøpe den. så det er jo kjipt!

 

men jeg ser at den jeg har funnet har Dual NVIDIA Geforce, er dette DualCore?

Også lurer jeg på, er Dualcore dumt? eller er Dualcore helt greit å ha, jeg leser litt rundt at det begynner å bli utdatert, men jeg vil virkelig ha en pc som har bedre specs enn den jeg har allerede, men flere forslag hadde vært kjekt! :) bare hold det under 9000kr :D

Lenke til kommentar

 

Hei,

 

Pc'en du har funnet ser grei ut. Driver selv å ser på pc til skole bruk. Jeg vil anbefale en PC med SSD. Dette pga. du kommer sikkert til å ta med pc-en rundt - som skal slås mye av og på.

 

SSD har en mye raskere oppstart, samtidig som den er mer solid. Hvis uhelle skulle skje og du mister pcen i bakken er det mye større sjanse for at dine data overlever.

 

Uansett ville jeg foreslå denne modellen til ditt bruk :)

 

Spørsmålet er også når må du ha pc-en? Trenger du den nå eller kan du vente til høsten?

Den du har funnet er ja, helt perfekt til min bruk, men som jeg skrev jeg vil holde meg under 10000,- dessverre har jeg ikke penger nok til å kjøpe den. så det er jo kjipt!

 

men jeg ser at den jeg har funnet har Dual NVIDIA Geforce, er dette DualCore?

Også lurer jeg på, er Dualcore dumt? eller er Dualcore helt greit å ha, jeg leser litt rundt at det begynner å bli utdatert, men jeg vil virkelig ha en pc som har bedre specs enn den jeg har allerede, men flere forslag hadde vært kjekt! :) bare hold det under 9000kr :D

 

Ja den blir noe dyrere - alternativt kan du gå for denne.

 

Dual Nvidia Geforce - så mener produsenten at modellen kjører SLI (2 stk Geforce 750 skjermkort)

 

To skjermkort gir normalt sett bedre grafikk i spill. Problemet er at de sitter i en laptop som lager mye varme. Laptop vil aldri være optimal mot spill - men utfra tester scorer skjermkortet på den du nevner ganske bra.

 

Personlig ville jeg heller hatt ihvertfall 1stk SSD til operativsystem. Den kommer til å gi deg mye glede i forhold til mindre vente tid :)

Lenke til kommentar

 

 

Hei,

 

Pc'en du har funnet ser grei ut. Driver selv å ser på pc til skole bruk. Jeg vil anbefale en PC med SSD. Dette pga. du kommer sikkert til å ta med pc-en rundt - som skal slås mye av og på.

 

SSD har en mye raskere oppstart, samtidig som den er mer solid. Hvis uhelle skulle skje og du mister pcen i bakken er det mye større sjanse for at dine data overlever.

 

Uansett ville jeg foreslå denne modellen til ditt bruk :)

 

Spørsmålet er også når må du ha pc-en? Trenger du den nå eller kan du vente til høsten?

Den du har funnet er ja, helt perfekt til min bruk, men som jeg skrev jeg vil holde meg under 10000,- dessverre har jeg ikke penger nok til å kjøpe den. så det er jo kjipt!

 

men jeg ser at den jeg har funnet har Dual NVIDIA Geforce, er dette DualCore?

Også lurer jeg på, er Dualcore dumt? eller er Dualcore helt greit å ha, jeg leser litt rundt at det begynner å bli utdatert, men jeg vil virkelig ha en pc som har bedre specs enn den jeg har allerede, men flere forslag hadde vært kjekt! :) bare hold det under 9000kr :D

 

Ja den blir noe dyrere - alternativt kan du gå for denne.

 

Dual Nvidia Geforce - så mener produsenten at modellen kjører SLI (2 stk Geforce 750 skjermkort)

 

To skjermkort gir normalt sett bedre grafikk i spill. Problemet er at de sitter i en laptop som lager mye varme. Laptop vil aldri være optimal mot spill - men utfra tester scorer skjermkortet på den du nevner ganske bra.

 

Personlig ville jeg heller hatt ihvertfall 1stk SSD til operativsystem. Den kommer til å gi deg mye glede i forhold til mindre vente tid :)

 

Jeg ser her at utifra konstante forandringer i valutakursen, så er det risky å kjøpe en laptop fra utlandet, plutselig kan tollen finne ut at den skal hoppe høyere opp, og denne du har vist meg nå er ikke akkurat betydelig dyrere enn den jeg viste, men jeg lurer på, hvordan er støynivået på en multicom laptop? jeg skjønner at de bråker når man kjører spill på dem, det gjør alle laptoper, men når den ikke kjører spill, er den nokså lydlø? fordi som sagt, jeg liker å spille spill, men jeg må også at den kan være nokså lydløs når jeg ikke spiller siden jeg skal bruke den i lesesalen på skolen og den jeg har nå har jeg fått 1 klage (for mye) på.

Altså, jeg har bare fått 1 klage fra en gretten jente ved siden av meg, men det var fortsatt en klage for mye

Lenke til kommentar

Vel har ikke eid noen multicom laptop selv. Men utfra tidligere forum tilbakemeldinger virker de bra :)

Når det gjelder støy vil nok en PC med gaming specs lage mer støy uansett da skjermkortene de bruker lager mer varme. Ihvertfall hvis du velger SLI oppsett :)

 

Spørsmålet er om du må ha pcen nå? Eller om du kan vente noe måneder? Utefra ryktene kommer det noe spennende på markedet i mai/juni. Skal selv vente med kjøp til august. (trenger ikke laptop før det)

Lenke til kommentar

Vel har ikke eid noen multicom laptop selv. Men utfra tidligere forum tilbakemeldinger virker de bra :)

Når det gjelder støy vil nok en PC med gaming specs lage mer støy uansett da skjermkortene de bruker lager mer varme. Ihvertfall hvis du velger SLI oppsett :)

 

Spørsmålet er om du må ha pcen nå? Eller om du kan vente noe måneder? Utefra ryktene kommer det noe spennende på markedet i mai/juni. Skal selv vente med kjøp til august. (trenger ikke laptop før det)

Ja, du sier noe der, hovedsakelig trenger jeg ikke ny laptop med en gang nei, men den jeg har nå gir meg hakket mer frustrasjon enn glede, og det er jo også noe å ta i betrakning! men jeg får bare sitte og tenke på dette før jeg gjør noe! 8K er ikke bare bare å punge ut heller, men takker så meget for hjelpen

Lenke til kommentar

http://www.expert.no/baerbarpc/asusn56jrs4032hlaptop/p/10659/

 

NB tilbudet er ut uken (normalpris 8999,-)

 

Om støy er en viktig faktor for deg er denne asus N56JR maskinen vel verdt en kikk, i forhold til spesifikasjonene har den et helt akseptabelt støynivå. Men med en quadcore CPU og GTX760M grafikk, så vil man høre et sus fra viften under spilling, som man må forvente, men likevel langt under støynivået til clevo(multicom) og MSI gaming maskiner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...