Ida Oftebro Skrevet 11. februar 2014 Skrevet 11. februar 2014 Vil tvinge mobilprodusentene til å levere fjernsletting.Påbyr tyveri-sletting av mobilen
Frobe Skrevet 11. februar 2014 Skrevet 11. februar 2014 Tyverisletting bør også kunne inkludere OS-filer og firmware, slik at mobilen ender opp som en ubrukelig klosse.
Kikert Skrevet 11. februar 2014 Skrevet 11. februar 2014 Tyverisletting bør også kunne inkludere OS-filer og firmware, slik at mobilen ender opp som en ubrukelig klosse. "Målet for disse er å få ned hverdagskriminaliteten ved å gjøre smarttelefoner mindre attraktive som tyveriobjekt" Hvis fjernslettingen kun inkluderer private filer så vil jo enhetene bli mer attraktive å stjele, vips så har du en ren telefon, som om den skulle være ny Jeg er nesten sikker på at dette handler om å slette OS filer el.l for å "deaktivere" telefonen, gjøre den ubrukelig, slik at kun registrert eier kan "aktivere" den igjen. Disse spørsmålene burde det ha stått om i artikkelen, uten de svarene så blir artikkelen litt meningsløs.
Frobe Skrevet 11. februar 2014 Skrevet 11. februar 2014 (endret) Jeg tok meg nå bryet med å lese den originale artikkelen på engelsk. Der står det "kill switch", skjønner ikke hvorfor dette blir oversatt til "fjernsletting". "Kill switch" brukes for å drepe mobilen. Endret 11. februar 2014 av Frobe
Anbefalte innlegg