Gå til innhold

Leie hus på Korsika i mars/april ( hvem, hva, hvor og hvordan?:D)


Anbefalte innlegg

Hei dere!

 

For å si det sånn, jeg har fylt 30, men har ikke akkurat brukt voksenårene til å fyke rundt land og strand og tatt verden inn med egne øyne. Det kan kokes ned til noen langhelgsturen til kjente europeiske byer tror jeg.. Jeg sa nei til Florida ifjor, selv om alt ville blitt betalt for meg, jeg sa nei til godt subsidiert tur til Kina året før og jeg gadd ikke Island da jeg fikk invitasjon.

 

Siste utenlandsereise var til Vârmland, tre timer over svenskegrensa og jeg bannet høyt jeg på at jeg aldri skulle bevege meg utenfor Oslos ring 2 igjen NOENSINNE.

 

Men NÅ skal jeg til KORSIKA og jeg vil være der LENGE. Alene til og med og gleder meg enormt!!!

 

Jeg har satt av hele mars og april og holder det åpent i forhold til at jeg kan bli værende i mai også.

 

Mitt ønske er å leie et lite hus for hele denne perioden, eneste krav er god internett-tilgang, gå/sykkel avstand til nærmeste landsby for shopping av det nødvendigste ( jeg kjører ikke bil) og at det er nogenlunde egnet for arbeid med billedkunst sånn i.f.t dagslys og romslighet o.l.

 

Om det finnes et brukbart piano i huset slenger jeg gjerne et par tusenlapper ekstra på den offisielle månedsleien, av ren og kjær lykke over sammentreffet.

 

Noe slags offentlig transport i området burde det også være.

 

Jeg foretrekker det gamle og rare, framfor det moderne, komfortable. Heller måtte hente vann i en brønn enn å ha boblebad på terassen for å si det sånn. På tross av at økonomien min egentlig gir meg ganske store valgfriheter.

 

Om det finnes noen der ute som kjenner Korsika fra innsiden, som kan gi meg tips iforhold til å leie av hus som er sjelfulle og litt anderledes enn de som presenteres på glossy reiseselskapsider, ville jeg virkelig satt pris på det.

 

Jeg har nok funnet endel hus som kunne vært spennende allerede, men de sidene jeg har vært innom så langt opererer også bare med kortidsleie og ukespriser, som selvfølgelig funker dårlig for meg.

 

Hvilke reiseselskaper/privatpersoner/korsikanske utleiefirmaer er gode på dete? Hvilke områder av Koriska er det verd å se nærmere på? Hvilke nettsider finnes? Finnes det andre, mere Korsika-spesialiserte forum? Aktuelle reiseguider som kan anbefales eller annen litteratur?

 

Kom med det om det er noen helt annet, men vel så viktig som jeg burde vite også. Som sagt; jeg er uerfaren som bare rakkern ( for alt jeg vet så er jeg ikke inne på riktig forum engang :D :D :D )

 

Fredrikke Hilme

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...