Gå til innhold

Hjelp til hodetelefoner og ekstern mic


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg tenkte å kjøpe et headset med esktern mikrofon som skal gå hovedsaklig til gaming. Jeg har blitt litt lei de gaming headsettene, så tenkte jeg skulle prøve noe nytt. Prisen jeg går etter er rundt 2000.

Men, jeg er ikke ekspert innenfor PC, så hvordan er det med lydkort osv til pcen min?

Har Asus fatal1ty killer motherboard !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Også når man kjøper stereo hodetelefoner til gaming kan det være greit med noe å simulere surrounden, CMSS-3D og Dolby Headphones blir ofte brukt til dette, og finnes i mange lydkort som man kjøper separat fra hovedkort.

 

Hva er det du ønsker ut av lyden?

Man får vel bedre lyd med åpne hodetelefoner, men mange syntes dette er upraktisk hvis de skal brukes ute, eller på lan eller lignende, altså du ønsker ikke at folk skal høre hva du hører på.

 

Ønsker du hodetelefoner som er god til positional audio til f.esk fps spill. Eller ønsker du hodetelefoner som er mere "fun", hvor det rister i hodet når noen skyter en granat i nærheten av deg? Kanskje du ønsker noe har en mere flat respons linje.

 

Det finnes en stor variasjon på hodetelefoner ute på markedet, så kan være greit å vite hva du ønsker.

Lenke til kommentar

Tenkte f.eks dette:

 

Hodetelefoner: http://www.komplett.no/beyerdynamic-hodetelefon-dt770-pro-80/499134

Mic: http://www.soundshop.no/samson-meteor-usb-mikrofon-p-4848-c-353.aspx

 

Vil dette være et MYE bedre lydkvalitet og mikrofon kvalitet forhold til et gaming headset som f.eks sennheiser PC 360? Til da gaming og musikk

Endret av Haltvire77
Lenke til kommentar

Mikrofon vil garantert være bedre.

Nå er jeg ingen mikrofon guru, men virker som mikrofoner rundt den prisen der så er det blue snowball som dominerer, kanskje du burde lese litt reviews om den, uten at jeg kan garantere at den er bedre enn den du linket.

 

Sennheiser PC 360 har vel samme drivere som HD518, og har en helt annen lyd signatur enn dt770 om jeg husker rett. De har vel mindre bass, bedre mids, i motsetting til DT770 som er bass heavy. Jeg vil tørre å påstå at over-all har DT770 bedre lydkvalitet, men ikke MYE. PC 360 er jo også åpne, som skal være positivt for lydkvaliteten og soundstage, men isolerer dårligere.

 

Personlig ville jeg gått for DT770, siden jeg vil tro at de har mere "fun" lyd. Men det spørs litt hva jeg skulle gjort med dem, skulle jeg spilt profesjonelt CS1.6, og jeg måtte gå for PC 360 eller DT770 hadde jeg tatt PC 360. Til alt annet så hadde jeg gått for DT770.

 

Til begge hodetelefonene så er det vel å anbefale å gå til innkjøp på et lydkort med CMSS-3D eller Dolby Headphone.

 

Men det finnes også andre hodetelefoner til under og rundt 2000kr som er verdt å titte på, som: NAD VISO HP50, Sony MDR-1R, Audio Technica ATH-M50, Audio-Technica AD700 og flere andre.

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...