Gå til innhold

Ny TV - 40"-50", 5000-7000 kr.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nå tenkt meg å kjøpe ny TV. Her er da spesifikasjoner etc. jeg tenker meg.

  • Størrelse: 40"-50", da jeg sitter opptil 4m unna
  • Prisklasse: 5000-7000 kr
  • Spesifikasjoner
    • FullHD
    • Minst 3x HDMI
  • Skal kobles til PC(Streaming av sport, film etc.) og PS4
  • Skal også kobles til stereo høyttalere og forsterker

 

Jeg har såvidt sett på Philips 42PFL6158 42" LED

http://www.dustinhome.no/product/5010758754/philips-42pfl6158-42-led/

 

Samt Samsung UE46F6515 LED

http://www.hifiklubben.no/Products/samsung-ue46f6515-led-tv-58285/

 

Ettersom den også skal kobles til PC er det vel ikke viktig at det må være en smart-TV. Ser heller ingen vits i at det må være 3D.

 

Jeg har også Samsung S4 og note 10.1, hvis det har noen innvirkning på om jeg burde kjøpe Samsung TV.

 

Hvis det er nødvendig, kan jeg gå opp i pris, men vil helst ha det så billig som mulig, selvfølgelig.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er vanskelig å bestemme seg for tv siden det kommer inn noe nytt hele tiden.. Begge tv'ene som du har lagt ut link på ser veldig bra ut. Vet ikke hvor stor du vill ha tv'en selv om du skriver 40-50.. Jeg har selv en 42 som jeg nå synes er for liten, jeg angrer at jeg ikke gikk for en 46-47 tommer.

Lenke til kommentar

Hvor langt unna TV'en sitter du? Antar at 46" er ideelt for meg, ettersom jeg sitter 3-4 meter unna.

Sitter ca 2 meter unna og jeg synes den ble litt liten. Den som er på 46 tommer som du la ut så veldig bra ut, men har du en hifi butikk i din nærhet, tenker det kan være lurt å kjøpe tv'en på en nettside som også har en butikk hvis noe er galt, slik at du slipper å sende den inn hvis noe er galt..

Lenke til kommentar

Det er to TVer jeg har sett på selv, riktignok en litt større utgave av Philips TVen. Den var på tilbud hos Dustin for en tid tilbake... Angrer på at jeg ikke kjøpte den da :( Men har man ikke penger så har man ikke penger.

 

 

 

Når du sitter 4m i fra tv'en ville jeg valgt en 55"
Har selv kjøpt en 55" og sitter 3m i fra, og jeg synes ikke at den er noe stor :p

Javel? Personlig vant ca 2.5m avstand fra en 28" eller noe. Det er litt lite syns jeg, men sånn har det nå vært :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann. Har selv sett etter en tv i denne prisklassen. Har også sett på samme Philipsen og Samsungen. Men klarer ikke å bestemme meg. Liker godt Ambilight funksjonen som Philipsen har, men om de er like på bildekvalitet, så kanskje jeg kunne ha gått for Samsungen også? Noen innspill?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...