eivsemb Skrevet 5. februar 2014 Skrevet 5. februar 2014 Hei, Jeg har en standard flatskjerm-TV med HDMI-innganger, en helt ny og relativt bra utstyrt receiver (Yamaha RX-A1030), og jeg får TV-signalet rett fra uttaket i veggen med en coax kabel. Bildekvaliteten er ganske dårlig når jeg kobler coax kabelen direkte inn i TV'en, så det jeg lurer på er om det er mulig å bruke receiveren til å skalere opp tv-signalet før det sendes til TVn med en HDMI-kabel? I følge spesifikasjonene har receiveren Ultra HD (4K) upscaling funksjon. Har selvfølgelig prøvd å google svar på dette, men ble ikke helt riktig klok. Takker for all hjelp!
Hårek Skrevet 5. februar 2014 Skrevet 5. februar 2014 Selv om det skulle være mulig så kan du ikke regne med å få noe bedre bilde. Problemet ditt er nok at du bare bruker analoge signaler. Har du ikke muligheter til å få deg en digital dekoder?
eivsemb Skrevet 5. februar 2014 Forfatter Skrevet 5. februar 2014 Ok, var det jeg egentlig regnet med og.. Jeg bruker kun TVen til å se på serier via streaming/nedlasting så derfor har jeg ikke skaffet en dekoder, men i disse OL-tider blir det kanskje litt TV-titting så det er derfor jeg spurte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå