Gå til innhold

Overføre WinFamily/Embla filer (Windows) til Ancestris (Linux)


Anbefalte innlegg

Hei! Har ett stort problem:

Prøver å gå over til linux men filene som skal tas vare på (ge5 & ge6) som jeg vanligvis bruker i WinFamily og Embla (familieforskning, slektstre) åpnes ikke i Ancestris.

 

Noen som vet om GRAMPS funker, andre programmer eller hvordan man ellers kan gå frem?

 

På forhånd, takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være at du ikke trenger å konvertere filene. Som du sikkert har blitt fortalt mange ganger så har du tilgang til å kjøre en del windows-programmer i Linux igjennom Wine. I følge WineHQ så fungerte Embla med Wine for en stund tilbake siden. Det er ikke mange som har testet den og levert testrapporter. Men før du leter deg ihjel så anbefaler jeg at du forsøker å installere Embla i Wine og se om det fungerer godt nok for deg.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Beklager å gjenopplive en gammel tråd men jeg har litt mer informasjon å bidra med.

 

I dag forsøkte jeg å installere prøveversjonen av Embla 9.04.05 i Wine 1.6.2, under Linux Mint 17.1 (Rebecca). Under installasjonen fikk jeg tre feilmeldinger om ActiveX (.OCX) som ikke lot seg registrere. Når jeg kjører programmet ettter installasjonen får jeg én feilmelding om manglende .OCX. Selv om jeg får registrert meg selv i programmet, gjennom veiviseren ved første oppstart, får jeg ikke registrert flere personer (far, parforhold, el.l.).

 

Så både installasjon og kjøring av Embla i Wine virker ikke.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...