Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Moderat nat som ikke vil vekk!


Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Jeg tror jeg har hatt xboxen min i 8 år nå og jeg har siden jeg fikk den slitt med moderat nat!

 

Hvis jeg nå skal spille vil jeg få problemer med å komme i party med noen venner. Jeg må da bytte nettverk fra nextgentel til 4g-rutern min til 3g-nettet på mobilen, helt til det går. Jeg har også byttet leverandør noen ganger og kan derfor ikke forstå hvorfor jeg har moderat nat på alle nettverkene når ingen jeg kjenner sliter med det..? :nei:

 

Jeg vet det finnes sider som google, youtube og portforwarding, men når jeg prøver å finne forklaringer blir det enten for komplisert for min fatteevne eller så samsvarer ikke forklaringene med hvordan ting ser ut hos meg..

 

Så hvis noen kunne hjulpet meg og dumme det ned litt så jeg kan få til dette her en gang for alle hadde jeg vært evig takknemlig! Jeg klarer og finne ip-adressen min og det er vel der nivået mitt ligger på nettverk.

 

Akkurat nå har jeg nett fra nextgentel som går til en inteno dg150 til en airlink 59300 til xboxen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, siden 150'n visstnok ikke skal kunne bridges (?), så bør du sette opp Airlinken som AP.. Skru av DHCP serveren, brannmur, UPnP etc. og sett kabelen i en LAN port...

 

Eller, så kan du forwarde de portene Xbox trenger, til Airlinkens IP adresse (finner den i både Airlinken og Intenoen), og så forwarde de samme samme portene i Airlinken til Xboxens IP adresse....

Lenke til kommentar

Vel, siden 150'n visstnok ikke skal kunne bridges (?), så bør du sette opp Airlinken som AP.. Skru av DHCP serveren, brannmur, UPnP etc. og sett kabelen i en LAN port...

 

Eller, så kan du forwarde de portene Xbox trenger, til Airlinkens IP adresse (finner den i både Airlinken og Intenoen), og så forwarde de samme samme portene i Airlinken til Xboxens IP adresse....

Var det å dumme det ned? :ohmy:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er et svar jeg fikk fra en tekniker hos jensen angående min router:

 

AL3000DG har vi testet for en stund tilbake både mot XBOX 360 og PS3, men ikke med CoD dessverre, så det kan jeg ikke svare på.
Om det er noe problemer med spilling etc. så pleier vi kjapt å merke det på support (tlf. og epost) og for min del så er dette med XBOX og AL1000G et «ikke problem».

Når det gjelder NAT så bør den være på, og også UPnP.
Selv med NAT på så vil UPnP gjøre at XBOX selv åpner de portene den trenger.

Prosessoren i AL1000G er mer en kjapp nok til serve spill etc.
For en tid tilbake hadde jeg AL300DG på mitt hjemmenettverk og da med 25/10 linja fra Canal Digital vi da hadde (har 100/10 nå) så hadde ikke sønnen min noe

problem med å spille online spill av noe slag. (Gikk mest i online skytespill)

Har du forsøkt oppgradering av firmware på ruteren din?

Lenke til kommentar

Problemet for trådstarter er jo at han har to routere (router og routermodem) i serie.

Dermed vil han måtte endre innstillinger i begge to.

 

Det klart enkleste for trådstarter er å bruke router som (transparent) aksesspunkt og håndtere portforward i routermodem. Best da vil være å bruke routermodem med UPNP, og Xbox med UPNP som vil åpne portene automatisk.

Lenke til kommentar

Problemet for trådstarter er jo at han har to routere (router og routermodem) i serie.

Dermed vil han måtte endre innstillinger i begge to.

 

Det klart enkleste for trådstarter er å bruke router som (transparent) aksesspunkt og håndtere portforward i routermodem. Best da vil være å bruke routermodem med UPNP, og Xbox med UPNP som vil åpne portene automatisk.

Det hatte jeg også, du må kun gå inn på modenet, det fungerte hos meg

Lenke til kommentar

Hei

En ting som har fungert for meg er å sette opp DMZ med en IP utenfor DHCP oktetten ( hvis DHCP er 192.168.10.100 - 192.168.10.199 ) f.eks DMZ 192.168.10.10 + subnetmask 255.255.255.0 + primær og sekundær DNS til ISP

1) Hvis du tussler inn på modemet ditt å setter DMZ IP til 192.168.10.10, lagrer og rebooter

2) Tussler inn på Xboxen å vipper inn dette:

DMZ IP: 192.168.10.10
Subnetmask:255.255.255.0
PrimærDNS:217.13.4.24
SekundærDNS:217.13.7.140

 

...løste i såfall mitt NAT problem med min tidligere ISP

Endret av Stolpe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...