Gå til innhold

Spørsmål om SLI og 660 Ti


Anbefalte innlegg

Etter det jeg forstår så kan man i følge Nvidia sette to kort av samme serie men forskjellig produsent i SLI. Er dette begrenset av forskjellige mengder minne og eller klokkefrekvens/andre faktorer?

Kan for eksempel mitt KFA2 660Ti EX OC 2GB settes i SLI med et ASUS 660Ti 3GB?

 

Vil dette for øvrig være en god oppgradering eller er det lurere å vente til 660Ti kortet mitt ikke har kjangs lengre å kjøpe 800/900 serie?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om det er riktig akkurat.

Jeg har 680 2gb sli og det funker som bare det.

Ligger o/u 100fps i bf4 på Ultra uten problemer.

Det er bedre en 1 titan, hvis jeg ikke tar feil.

Tviler på du spiller flytende uten noe stutter pga maxet ut vram, vet bare min bror fikk problmer med sitt 5970 kort pga bare 1 gb vram.

Endret av satyrion1
Lenke til kommentar

Spørsmålet er hvor lenge kan du vente?

 

tror ikke gtx 880 kommer før høsten- kansje ikke før 2015- da 20 nm produksjonsprosessen ikke vil være i gang før sommer 2014. tror det er realistisk at vi må vente til vinter 2014 før 880 kommer :)

 

du kan eventuelt gå for en gtx 780?

Kan fint vent til vinter 2014, er ikke noen hast å oppgradere hvis jeg ikke skal ha flere 600- serie kort, tenkte kun på det fordi de er i ferd med å forsvinne fra markedet.

 

En annen ting jeg kom til å tenke på er 4K, bør man kanskje sitte stille i båten til 4K blir billig nok til hvermansen eller er det for lenge til?

Lenke til kommentar

Etter det jeg forstår så kan man i følge Nvidia sette to kort av samme serie men forskjellig produsent i SLI. Er dette begrenset av forskjellige mengder minne og eller klokkefrekvens/andre faktorer?

Kan for eksempel mitt KFA2 660Ti EX OC 2GB settes i SLI med et ASUS 660Ti 3GB?

 

Vil dette for øvrig være en god oppgradering eller er det lurere å vente til 660Ti kortet mitt ikke har kjangs lengre å kjøpe 800/900 serie?

 

du kan fint kjøre en 660 ti pny 2 gb, og asus 660ti 3gb, under SLI- så får du bare 2gb.

Skal du ha dem i SLI anbefales det å ha korta på samme mhz

Lenke til kommentar

 

Kan fint vent til vinter 2014, er ikke noen hast å oppgradere hvis jeg ikke skal ha flere 600- serie kort, tenkte kun på det fordi de er i ferd med å forsvinne fra markedet.

 

En annen ting jeg kom til å tenke på er 4K, bør man kanskje sitte stille i båten til 4K blir billig nok til hvermansen eller er det for lenge til?

 

 

visst det ikke haster, så vent. Lite vits å investere i ny 660ti nå- om du finner en brukt til noen få lapper- så "go for it".

 

4K har såvidt komt ut, om du vil vente eller ikke- avgjøres av lommeboka di ;)

Lenke til kommentar

Kjører 660TI her å BF4 kjører smooth som bare det. Med AA off + noen innstrillinger litt ned ligger jeg på 120fps stabilt. Med alt på Ultra ligger jeg på 80-90fps.

med alt på ultra ligger du på 80-90?

hahaha! hva slags oppløsning? 800x 600?

 

for det er omtrent 80-100 fps eg ligger med asu gtx 780 DU2 @ 1280 mhz :p

Lenke til kommentar

 

Kjører 660TI her å BF4 kjører smooth som bare det. Med AA off + noen innstrillinger litt ned ligger jeg på 120fps stabilt. Med alt på Ultra ligger jeg på 80-90fps.

med alt på ultra ligger du på 80-90?

hahaha! hva slags oppløsning? 800x 600?

 

for det er omtrent 80-100 fps eg ligger med asu gtx 780 DU2 @ 1280 mhz :p

 

Jeg tror han mente 2 gtx 660ti i SLI?

Lenke til kommentar

 

 

Kjører 660TI her å BF4 kjører smooth som bare det. Med AA off + noen innstrillinger litt ned ligger jeg på 120fps stabilt. Med alt på Ultra ligger jeg på 80-90fps.

med alt på ultra ligger du på 80-90?

hahaha! hva slags oppløsning? 800x 600?

 

for det er omtrent 80-100 fps eg ligger med asu gtx 780 DU2 @ 1280 mhz :p

 

Jeg tror han mente 2 gtx 660ti i SLI?

 

Ja kjører SLI :p Kanskje litt lurt å nevne det kanskje

Lenke til kommentar

Så langt jeg vet speiles minnet når du kjører to kort i SLI.

 

Dette resulterer i at begge skjermkortene kjører med 2GB minne i stedet. Litt knapt når det fordeles på to, ja, men du merker fortsatt ytelsesforskjellene.

 

Og du kan selvfølgelig sette sammen like skjermkort fra forskjellige produsenter. Så lenge det er samme grafikkprosessor går alt fint.

Lenke til kommentar

Kan man da kjøre 780, og 780 lightning. Eller 780 og 780 ti siden det er samme prossesorer?

nei

 

780 og 780 Lightning er samme prosessor( 780 lightning er på tilbud hos komplett IDAG)

780 Ti er en fullblods grafikkprosessor, mens 780 kan vi kalle skadeskutt, og lappa sammen :p det har noe med produksjonsprosessen å gjør-

 

780 og 780 Lightnin kan du kjøre sammen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...