Gå til innhold

win 8 brett med micro-usb, er det mulig aa lade og overføre samtidig_


vestein22

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte en Toshiba Encore med windows 8 for en uke siden, men jeg har møtt et lite problem. Jeg har bare en micro-usb port og kan bare bruke den til en ting. Dette et litt irriterende ettersom jeg må enten lade den eller ha tastatur/mus tilkobla. finnes det en form for docking-stasjon som løser dette?

 

PS finnes det et produkt som lar deg koble usb-ting til brettet via bluetooth?

Hilsen Vestein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener å huske det finnes "Y" kabler.. altså at man kan lade og koble til en annen ting samtidig :)

 

 

*edit*

Etter litt googling fant jeg dette bildet:
u2-166-002.jpg

Men ut fra teksten i annonsen (som forøvrig hadde gått ut) så virka det som om den kun gav strøm til den vanlige usb porten der.. noe jeg synes virker litt rart :S

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Jeg forstår det som om TS vil ha noe i likhet med den kabelen jeg fant, men at det skal være mulig å kjøre laderen inn i micro usb female porten på kabelen (slik at denne lader tableten) og da ha den vanlige usb porten ledig til f eks minnepenn eller mottaker for trådløs mus/tastatur.

 

Men ut ifra info jeg finner på den kabelen, så er det ikke mulig med den.. Virker som om man kun kan kjøre strøm fra den vanlige usb porten og over til micro usb male porten, mens ikke noe strøm går til/fra micro usb female porten.

Men det er veldig merkelig om det ikke finnes en kabel som gjør akkurat det TS ønsker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har samme brettet som deg. Var innom litt forskjellige sider på nettet og fant ut denne:

 

1. Cut up a standard micro USB to USB A cable (make sure this is a data cable not just a charge cable as can be supplied with some phones). DO NOT use an OTG cable for the micro USB connector end.
2. Cut up a male USB A to female USB A extension cable (I used one supplied with a 3G cellular dongle that I never needed)
3. Splice the power (red and black) and data (green and white) lines together between the female USB A and micro USB
4. Splice the power lines ONLY from the USB A to the other two spliced power lines.
5. You should have 3 black and 3 red wires all together, 2 green and two white wires together.

 

Så da gjorde jeg det. Prøvde tre ting direkte i female extension cable siden.

Har testet å koble i harddisken (500gb WD) dette virket ikke dersom strømmen var koblet til(husker ikke om jeg testet uten strøm), har koblet til mus(dette virket dersom strømmen er koblet til) og til slutt en minnepenn det virket fint med strømmen koblet til.

Neste plan er å oppdrive en hub.

Og ja forresten, mobilen min One X virket ikke særlig bra når strømmen var koblet til. Da ble den koblet til og fra hele tida.

lykke til.

Lenke til kommentar

har samme brettet som deg. Var innom litt forskjellige sider på nettet og fant ut denne:

 

1. Cut up a standard micro USB to USB A cable (make sure this is a data cable not just a charge cable as can be supplied with some phones). DO NOT use an OTG cable for the micro USB connector end.

2. Cut up a male USB A to female USB A extension cable (I used one supplied with a 3G cellular dongle that I never needed)

3. Splice the power (red and black) and data (green and white) lines together between the female USB A and micro USB

4. Splice the power lines ONLY from the USB A to the other two spliced power lines.

5. You should have 3 black and 3 red wires all together, 2 green and two white wires together.

 

Så da gjorde jeg det. Prøvde tre ting direkte i female extension cable siden.

Har testet å koble i harddisken (500gb WD) dette virket ikke dersom strømmen var koblet til(husker ikke om jeg testet uten strøm), har koblet til mus(dette virket dersom strømmen er koblet til) og til slutt en minnepenn det virket fint med strømmen koblet til.

Neste plan er å oppdrive en hub.

Og ja forresten, mobilen min One X virket ikke særlig bra når strømmen var koblet til. Da ble den koblet til og fra hele tida.

lykke til.

Det at den mobilen kobler til og fra, kan være pga for liten lader, at den ikke klarer å gi nok strøm til både mobilen og det du kobler til.

Kan også ha noe med kabel/koblinger å gjøre.

Jeg har en Samsung Galaxy S3, som jeg kjøpte en lengre kabel til (1.8 meter), og prøver jeg å lade via den, så kobler den seg til og fra hele tida.

Trodde det var kabelen det var feil på, så jeg kjøpte enda en.. samme problem med den.

Men det merkelige er at den kabelen funker helt fint på en Raspberry Pi (med ekstrautstyr) som krever mer strøm enn mobilen

Lenke til kommentar

mulig problemet er liten lader. men jeg bruker den som fulgte med nettbrettet og den leverer endel mer enn det som fulgte med mobilen. Uansett, satser på at en usb hub løser disse problemene så alt kan kobles til uten hikke. virker som de tingene som henger seg er mer sensitive på strømmen eller noe. Dette lukes forhåpentligvis ved hjelp av en usb hub. Satser på en slik får maks strøm ut til å bli 0,5A i stedet for de rundt 2A som laderen leverer. får sjekke dette siden.

Lenke til kommentar

min påstand vil i såfall være at et slikt brett vil kunne erstatte eventuelle stasjonære pcer til folk flest. Dersom da folk flest ikke gjør stort annet enn å surfe nettet og bruke lettere programmer. erstatte bærbare pcer syns jeg ikke de gjør da skjermen er for liten i mine øyne. selv 10 tommers brett syns jeg er litt for lite til å bruke noe videre enn til "nettbrett" ting. neste steg er en mobil som kjører et tyngre OS med gode tilkoblingsfunksjoner. Synd ubuntu edge ikke fikk nok backing. Uansett, spennende framtid med disse forholdsvis kraftige tingene i småpakker. Veldig spent på hva kommende generasjon ARM kan levere men er foreløpig veldig fornøyd med hva man får i intels baytrail:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...