Gå til innhold

Samtalene brytes stadig oftere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tallene virker realistiske for smarttelefoner, gamle telefoner er ofte mye bedre.

Dog: All statistikk viser at samtaler brytes sjeldnere, ikke oftere. Jeg ser ikke at artikkelen støtter opp under overskriften. Telefonene blir dårligere samtidig som nettene raskt blir bedre, så det jevner seg noe ut.

Det er ikke så rart at nyere iPhone-modeller bryter oftere, de dekker flere bånd og teknologier. Det er ofte byttet som trigger et brudd.

Skrevet

Tallene gjelder for de ti mest solgte modellene, som er smarttelefoner. Du har sannsynligvis rett i at gamle telefoner er bedre på dette området, men det har jeg ikke sett noe statistikk på. Gamle telefoner er generelt bedre på radiodelen.

Du skriver at "all statistikk viser at samtaler brytes sjeldnere, ikke oftere". Disse statistikkene har jeg ikke sett. Har du en link, titter jeg gjerne på dem.

Statistikken fra Actix viser 121 prosent flere brudd enn tidligere. Dermed burde tittelen være godt belagt. En annen sak, som også gjorde at jeg leste statistikken her med litt større interesse, er at jeg personlig opplever oftere brudd nå enn før. Om årsaken ligger i nett eller terminal er vanskelig å si noe om. Men du har selvsagt rett i at terminalene skal håndtere betydelig flere teknologier og frekvenser enn før. Det er logisk sett nok noe av årsaken.

Skrevet

Hei,

Jeg ogås opplever oftere brudd i samtale, faktisk ofte når jeg sitter i ro på kontoret. Den jeg samtaler med sitter også ofte i ro. Samtalen forløper greit, for så å bli brutt, når jeg så ringer oppigjen (eller den andre ringer meg) kommer vi til mobilsvar. Så etter noen minutter er alt ok, og vi når hverandre igjen. Jeg selv bruker en iPHONE 5, en av mine andre kontakter som jeg samtaler mye med har samme merke. Mitt inntrykk er at det brytes oftere når jeg er i ro en når jeg er på farten. Sansynligheten for at jeg bytter "bånd" når jeg er i ro er jo betydelig redusert i forhold til når jeg er i bevegelse. Jeg har den "svenske" operatøren. Om jeg er i Oslo eller Bergen virker ikke som det spiller noen rolle, men det som jeg personlig erfarer, er at dett er noe som har økt i omfang siste året. Min egen terori er at det er "dårlig" tuning av mobilnettene....what to say NetCom ?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...