Gå til innhold

Problem med Grundig anlegg


Anbefalte innlegg

Min mor har et Grundig anlegg som lager en "humme" lyd når jeg slår det på, uansett om jeg slår lyden helt ned eller slår på radio eller CD så lager den lyden. Det er et ganske gammelt anlegg kanskje fra 1998 eller 99, og det er et tilsvarende på dette bildet http://medien.markt.de/bilder/2011/11/01/22/54832e71/medium_image/0/stereo_micro_system_grundig_ums.jpg

 

Når jeg setter inn headsettet mitt i hodetelefon utgangen så lager det ikke lyden, og jeg får fint til å høre radio, og CD osv.

 

Jeg har en mistanke om at høyttaler kablene man kobler inn begynner å bli ganske slitte, men det funket fint for noen dager siden. Mamma hadde også flyttet litt rundt på den ene høyttaleren, men tviler på at det som er feilen siden den andre ikke er flyttet rundt på.

 

Svar taes i mot med et stort takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du prøvd høytalerene på en annen forsterker (spiller)?

 

hvis det ikke er høytalerene så kan det være en kondensator eller transistor som er gåend inni..

 

men ville fyst prøvd høytaleren på en annen forsterker, hvis du har ennå samme problem så bytter du kabler. hvis det ikke er problemer med en annen forsterker så vet du at det er den..

Lenke til kommentar

alle kabler går det ann å bytte!

 

når du sier at du vil sende den inn så ikke gjør det... tviler på at de fikser den og blir sansynelig VELDIG dyrt... hvis du har litt peiling (kjenner noen som har peiling) på litt enelt elektronikk så tror jeg det ikke er et stort problem å fikse..

 

men prøv fyst en annen forsterker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...