Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Skjermbildet fryser pga. nVidia-driver (verifisering av nvlddmkm.sys gir BSOD)


Anbefalte innlegg

Hei! Etter mye leting på Google vender jeg meg hit for å få hjelp. Opplever i ny og ne at hele bildet på datamaskinen fryser, selv om den fortsetter å kjøre. Når jeg så kjører Verifier.exe får jeg BSoD på "Velkommen" skjermen i Windows 7. Opp kommer feilen nvlddmkm.sys. Jeg har prøvd å følge denne oppskriften http://www.datamaskin.biz/Feilsoking/troubleshoot-computer-errors/199467.html men opplever samme BSoD etterpå da Verifier blir kjørt igjen. Dette er tydeligvis en kjent feil fra NVIDIA sin side, men er det noen som faktisk har greid å løst problemet? Det er vel også unødvendig å si at jeg har av/reinstallert skjermkortdriveren opp til flere ganger..

Endret av Soppost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problem med min GPU. Det jeg gjorde var ganske enkelt, men veldig tid krevende og kompleks.

 

Det som ikke fungerte var at når jeg startet et spill, ville PCen fryse helt opp for å så gå inn i en BSOD, eller BSO3D som jeg liker å kalle det, hehe.

 

Jeg tok en rask titt i msconfig og så at jeg hadde en service ved navn: "dir.X" eller noe slikt. Jeg tok så og oppgraderte denne til nyeste på demmes hjemmeside.

 

Etter at jeg hadde rebootet PCen gikk jeg inn i programmet og endret oppstart til "manual mode". Satte så installasjonen igang og rebootet PCen for tredje gang.

 

Tok så å lånte et annet grafikkort og koblet den inn og installerte de nyeste driverne

 

Satt så inn mitt gamle kort og startet spillet mitt igjen, men det fungerte fortsatt ikke. Så jeg vet ikke helt hva som er løsningen.

Lenke til kommentar

Hei! Etter mye leting på Google vender jeg meg hit for å få hjelp. Opplever i ny og ne at hele bildet på datamaskinen fryser, selv om den fortsetter å kjøre. Når jeg så kjører Verifier.exe får jeg BSoD på "Velkommen" skjermen i Windows 7. Opp kommer feilen nvlddmkm.sys. Jeg har prøvd å følge denne oppskriften http://www.datamaskin.biz/Feilsoking/troubleshoot-computer-errors/199467.html men opplever samme BSoD etterpå da Verifier blir kjørt igjen. Dette er tydeligvis en kjent feil fra NVIDIA sin side, men er det noen som faktisk har greid å løst problemet? Det er vel også unødvendig å si at jeg har av/reinstallert skjermkortdriveren opp til flere ganger..

Det kan hende at w7 ikke er kompatibel med nvidida driverne. Om du installerer dette med å velge kompatibilitetsmodus først, så tror jeg alt vil bli på stell. Høyreklikk på install fila og velg komp modus, når du så får valget, velg modus Win XP.

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Jeg skjønner, men så fungerer det dårlig. Du kan jo forsøke, det er jo bare å sette tilbake til w7 driveren etterpå.

Hensikten med å bruke kompatibilitetsmodus er jo å leve eller ikke for det programmet eller grafikk kort.
Jeg tror ikke det skulle bremse på noe, heller tvert om. Men se om du finner en nvidia-driver som passer til WIN XP og så installerer du den i komp modus for W7. Prøv og se.

Jeg har da flere programmer som jeg kjører i w7 som egentlig ikke går ann. Feks PSP5.

 

Spørsmålet er jo om du får lastet ned en XP driver til W7 mulig den sier nei, gitt. Fordi XP har .exe filer og w7 har .inf men .sys filer er jeg ikke sikker på kan kjøres uten videre.

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

3 kjappe spørsmål:

 

1. Hvilket skjermkort?

2. Hvilken driver versjon?

3. Hvorfor kjører du Vertifier? Pga problemene med at bildet fryser eller?

 

Jeg har, så vidt jeg kan huske, ikke hatt det problemet og har hatt Nvidia kort de siste 5 årene. Og du kan ikke installere en XP driver i Windows 7, det vil skjære seg.

Lenke til kommentar

3 kjappe spørsmål:

 

1. Hvilket skjermkort?

2. Hvilken driver versjon?

3. Hvorfor kjører du Vertifier? Pga problemene med at bildet fryser eller?

 

1. Gigabyte GTX 760 OC Rev 2.0

2. 332.21

3. Ja. Var lenge usikker på hva som skapte problemet, så da kjørte jeg Verifier noe som viser at sys-filen er problemet. I følge Google er jeg ikke eneste som opplever dette problemet heller.

 

La igjen en beskjed hos NVIDIA, så får se hva jeg får i svar

Lenke til kommentar

Kontaktet NVIDIA live support i dag hvor jeg ble anbefalt å installere den nye beta-driveren, 334.67. Ble også bedt spesielt om å tikke av boksen "Perform clean install". Kjørte Driver Verifier ende i sted og da kom jeg faktisk inn Windows uten BSOD. Så da tror jeg problemet muligens er løst :D

Endret av Soppost
Lenke til kommentar

Ja. Leste noe greier om at når du kjører oppdatering rører den ikke nvlddmkm.sys fila, noe som kanskje skaper kluss med nyere versjoner..

Det står at den slette profiler i GeForce Exprience når man tikker av den boksen, er det bare diverse spilloptimaliseringer i GF Experience? Spiller uansett ingen rolle da jeg ikke bruker de funksjonene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...