Gå til innhold

Ken Block - Verdens beste drifter?


Anbefalte innlegg

Mange folk mener at Ken Block er verdens beste drifter (blant annet klassen min).


Jeg mener noe helt annet siden han drifter med 4WD, som vil si at det er en del lettere å drifte, vanskeligere å snurre, og letter å holde driften.


Han lager også showfilmer, der han gjør sikkert 10 forsøk for å få filmen perfekt. Han drifter også på åpne områder der han kan satse mye mer siden det ikke er farlig om han feiler, utenom når han drifter rett ved siden av havet.


Hva er deres meninger om dette?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

10 forsøk? Se på sporene på asfalten! I de første filmene gjorde han fort 30 forsøk. Selv jeg skulle fått til en del av stunta med så mange muligheter.

Ken Block prøvde seg blant de seriøse gutta, i WRC, og satte aldri noen bra resultater, og slet vel generelt med å fullføre. Samme skjedde da verdensmester i Formel 1 Kimi Raikonnen prøvde seg. Så bra rallyfører? nei. Når det gjelder drifting er det en egen serie, med andre kriterier. Blant annet er det ikke nødvendigvis viktigst å komme seg fortest rundt svingen. Ser man på resultatene for fjorårets Formula D-serie, så er vel Michael Essa den beste drifteren i verden. Fredric Aasbø fra Norge kom på fjerdeplass i fjorårets sesong.

Lenke til kommentar

Ken block drifter ikke han kjører gymkhana. Ikke er han særlig flink heller. Han er veeeldig oppskrytt.

Jeg vil påstå at alm brødrene er flinkere til å ratte 4WD enn det block er.

Skulle likt å sse blokk på en bane som ikke er skreddersydd for han og hva han klarer..

 

Hvis du ser på feks Tanner Foust mullHolland drift så ser du ikke mye spor, han har kanskje hatt en gjennomkjøring uten å drifte men legger omtrent en hel lakris hele veien opp.

 

Å nei, du si til klassen din at det er mange i verden som hadde driftet ringer rundt Ken block...

 

 

Og jo 4WD drifting på tørra er vanskelig, når det tar tak igjen er det mye mer utilgivelig, og mye mer brutalt. Krever mye mer Hk for å holde en drift, og akser noe sykt selv sidelengs...

Endret av Hardboiled Rice
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det er mange som er flinke til å drifte i verden.
Fredric Aasbø er en kandidat, men som sagt rakk han ikke helt til topps. Kanskje han klarer det til neste år, hvem vet.

 

Mad Mike er det morsomt å se på (og høre på!), men er kanskje en grunn til at han ikke kjører Formula D.

 

Stian Hafsengen var jo ganske god, men han har ikke vært spesielt mye i media i det siste. De som kjenner han sier at han er helt spinnvill :p

 

Skal ikke påstå at Fredric Sørlie er verdens beste drifter, men her kan du jo se hva han får til med 200HK.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Gøy å se på filmene til Ken Block, men er ikke sånn at jeg blir SYKT imponert over kjøringa når du ser hvor mange forsøk han har brukt. Og at han kjører på "lukka" områder, åpne plasser osv..

 

Må si Kenneth også er en god kandidat til "Verdens beste drifter". Så f.eks på FormulaD i går.

 

Og som dere kan se på denne filmen.

Endret av Durochris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...