Gå til innhold

Februarfest 2014 - Thor Håkonsen

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Første bilde ut blir et fra mitt livs beste tur så langt - bare synd fotokunnskapene ikke er som de er i dag :) Men det ble nå ett og annet bra bilde allikevel.

Bildet er fra Madagaskar, i mars 2010 - og aldri publisert eller redigert før (så jeg kan huske ihvertfall)

12253975203_58d601e2af_b.jpg
Calumma parsoni christifer by Thor Hakonsen, on Flickr

EXIF :
Nikon D700
Sigma 150mm f/2.8 Macro
f/6.3 - 1/60 - ISO200
Blits

Endret av Thor Håkonsen
Skrevet

Takk for det Tor,

Det er riktig, dette en en grønn frosk, mest sannsynlig en Damfrosk - disse grønne froskene er i større grad knyttet til vann en våre vanlige frosker (Rana sp.) - DIsse grønne froskene finnes i Norge i et tjerne sør i Agder og på Finnøy i Rogaland. De finnes forøvrig også i Sverige og Danmark (og selvsagt nedover i Europa)

Skrevet

Her var det utrolig mange fine reptilbilder. Jeg falt særlig for den siste, den ser jammen ut til å ha glimt i øyet også. Denne gule fargen må da være dårlig kamuflasje?

Skrevet

Her var det utrolig mange fine reptilbilder. Jeg falt særlig for den siste, den ser jammen ut til å ha glimt i øyet også. Denne gule fargen må da være dårlig kamuflasje?

Det skulle man tro, men de er mye bedre kamuflert en man skulle tro

Skrevet (endret)

En av mine beste dager som "herpetolog" - Jeg hadde allerede brukt 5 av 6 morgener, ute og trasket timesvis på leting etter denne rakkeren på min første tur til Hellas for å leite etter dem - det var altfor varmt, og dårlige forhold. Så den siste morgene jeg hadde til rådighet, akuratt i det morgensolen traff den skråningen, lå et nydelig lite juvenil og ventet på meg (og sola) - fantastisk opplevelse ! (september 2011)

12639362483_59de67e6c0_b.jpg
Vipera ammodytes by Thor Hakonsen, on Flickr

EXIF :
150mm + 1,4 TC
1/100 - f/5,6 - ISO200

Endret av Thor Håkonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...