Gå til innhold

Oppkjøring Drøbak


Murromurra

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, skulle egentlig ha oppkjøring i dag men har endret dato og sted.

 

Har i stedet oppkjøring på Drøbak 28.Januar.

 

Har kjørt en gang der på landveg og inn mot byen i Drøbak. Gikk ikke så verst men har litt problemer med fart inn i svingene. Føler at det går fort...

 

Men har noen hat oppkjøring i Drøbak tidligere. Eller dere som har hat oppkjøring. Kan dere fortelle litt hvordan det gikk.

 

Og de som har hat det i Drøbak hvilken rute fikk dere. Hva burde jeg være med obs på?

 

Takk på forhånd

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde oppkjøring i Drøbak. Kjørte opp Ullerudbakken, over Skorkeberg (der er det masse stikkveier så husk på vikeplikt) og videre til Korsegården. Der kjørte jeg rett fram i rundkjøringene til Ås, inn i Ås sentrum og lukeparkerte (eneste kjørelæreren min hadde hørt om som måtte lukeparkere). Deretter gikk turen inn i boligfeltet ved stadionen (her er det ikke lov å kjøre inn, vær obs på skilt, de lurer deg) og opp til "hovedveien" til Holstad. Derfra kjørte jeg hovedveien tilbake til Korsegården (E6) og deretter tilbake til Drøbak. Tok vel litt over en time, så jeg hadde en veldig lang rute. Er veldig mange ruter du kan få, men er lite som er "spesielt" rundt om i Drøbak, utenom stopp-skiltene på Vinterbro. (Skal visstnok være et strykejern på Drøbak trafikkstasjon, men jeg tror ikke det stemmer).

Det går sikkert bra. Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde oppkjøring i Drøbak. Kjørte opp Ullerudbakken, over Skorkeberg (der er det masse stikkveier så husk på vikeplikt) og videre til Korsegården. Der kjørte jeg rett fram i rundkjøringene til Ås, inn i Ås sentrum og lukeparkerte (eneste kjørelæreren min hadde hørt om som måtte lukeparkere). Deretter gikk turen inn i boligfeltet ved stadionen (her er det ikke lov å kjøre inn, vær obs på skilt, de lurer deg) og opp til "hovedveien" til Holstad. Derfra kjørte jeg hovedveien tilbake til Korsegården (E6) og deretter tilbake til Drøbak. Tok vel litt over en time, så jeg hadde en veldig lang rute. Er veldig mange ruter du kan få, men er lite som er "spesielt" rundt om i Drøbak, utenom stopp-skiltene på Vinterbro. (Skal visstnok være et strykejern på Drøbak trafikkstasjon, men jeg tror ikke det stemmer).

 

Det går sikkert bra. Lykke til!

 

 

 

Takker :-))) Håper det. :-)

Endret av Murromurra
Lenke til kommentar

 

(her er det ikke lov å kjøre inn, vær obs på skilt, de lurer deg)

Hvem da, sensor? Du vil aldri få beskjed om å kjøre inn et sted det ikke er lov å kjøre inn, så det er ingen som er ute etter å lure noen.

 

Det er en lang vei som ender i en skoleplass hvor det ikke er lov å kjøre inn. Det står et skilt der, men det er plassert så og si inne i en busk, så man ser det knapt. Man skal kjøre opp til høyre. Er vanskelig å gjengi situasjonen hvis du ikke har kjennskap til stedet, men fikk samme rute på prøveoppkjøring og oppkjøring. Kjørelærer ba meg være obs på den veien. Du stryker nok ikke av å kjøre inn der, men det viser at du ikke leser skilt. Sensor ber selvfølgelig ikke om at du kjører inn et sted det ikke er lov å kjøre inn.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...