Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøre moped fra Lørenskog til Oslo uten å bruke motorvei


Gjest Slettet-tDbelX

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-tDbelX

Hei!

Skal kjøpe meg moped om en ukes tid og har lyst til å kunne kjøre til jobb.

Jeg bor i Lørenskog, jobber i Schweigaards Gate. Er det noen enkle veier mellom de to som ikke bruker veier mopeder ikke har lov til å kjøre på uten at det tar en time å kjøre?

 

Prøvde å bruke google maps, men den klassifiserer ikke Østre Aker vei som motorvei så det blir litt håpløst når jeg ikke kan så mye om veiene i Oslo fra før av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er relativt kurant.

 

Østre Aker er faktisk ikke motorvei, men jeg ville ikke kjørt der heller.

 

Avhengig av hvor i Lørenskog du bor tenker jeg den greieste veien er sånn ca å komme seg til Karihaugen først.

Derfra kjører du Karihaugveien til Furuset, i rundkjøringen der Karihaugveien møter Jerikoveien tar du til venstre (rundkjøring nr 2 etter Karihaugen)

Kjør på langs Jerikoveien til bussbommen, kjør forbi den og fortsett på Lindebergveien til veien slutter, der tar du til høyre på Lindebergåsen ned til rundkjøringen.

I rundkjøringen tar du til venstre (Tvetenveien) og fortsetter langs denne langt og lenger enn langt helt til du er på Helsfyr.

Her tar du til venstre etter å ha passert over motorveien som ikke er motorvei, da kommer du ut på denne veien.

Ta første avkjøring her (mot Ensjø og Vålerenga), kjør rett frem i rundkjøringa.

Fortsett veien rett frem forbi bussbommen på Galgeberg, ta til høyre i lyskryss nr 2 etter bussbommen. Du er nå i Schweigaards gate.

 

 

 

Alternativt:

Derfra kjører du Karihaugveien til Furuset, i rundkjøringen der Karihaugveien møter Jerikoveien tar du til høyre (rundkjøring nr 2 etter Karihaugen)

I neste rundkjøring tar du til venstre ned Sam Eydes vei (her er det kollektivfelt i høyrefeltet mener jeg)

I rundkjøringen i bunn av bakken tar du til venstre (strømsveien), kjør så rett på forbi Ikea og Alfaset.

Kjør videre rett frem nedover mot Alnabru.

Når du kommer til bunn av bakken fortsetter du rett frem gjennom første rundkjøring, og tar til venstre i den andre.

Så tar du igjen til høyre i rundkjøringen etter å ha passert over motorveien og følger veien til venstre når den drar seg bort fra motorveien (veien rett frem hjelper deg ikke siden den stopper like borti høgget)

I rundkjøringen du så kommer til tar du til høyre.

Følg på langs veien til du kommer over motorveien som ikke er motorvei, ta til venstre etter å ha passert over motorveien slik at du kommer ut på den.

Ta første avkjøring her (mot Ensjø og Vålerenga), kjør rett frem i rundkjøringa.

Fortsett veien rett frem forbi bussbommen på Galgeberg, ta til høyre i lyskryss nr 2 etter bussbommen. Du er nå i Schweigaards gate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...