Gå til innhold

Ny Spill PC med skjerm + tastatur - Budsjett: 8k-10k


Anbefalte innlegg

Hei

 

Siden jeg har funnet ut at PCen min ikke duger veldig bra til Wildstar beta, vil jeg ha en ny PC. Jeg har nettopp kjøpt meg ny bærbar, men vil ha en PC også som står på eget rom i leilighet.

Budsjettet kan strekkes, hvis det er noe jeg absolutt må ha.

 

Jeg bygger gjerne selv, da jeg har bygget et par PC tidligere. Før brukte jeg veldig mye penger på "design" og lignende, altså kabler som matchet HK osv, men tenkte nå at jeg skal få mer value for pengene.

 

Krav: Intel socket

 

Åpen for valg av skjermkort (Vet ikke om det er dumt å kjøpe skjermkort nå, pga nye nvidia kort), men amd sin serie er vel sterkest nå?

Pent stillegående kabinett, fractal er vel her et godt valg. 256GB ssd, har en razer mamba mus, men trenger en skjerm og et tastatur i tillegg.

 

Minne holder massevis med 8gb.

Av skjermer har jeg sett på asus sin "frameless" design, er sucker for godt design, denne er ips, men bare 60hz, eller så har jeg sett på 144hz gaming skjermer, da når jeg sist hadde spill pc, hadde jeg 120hz og syntes det var fantastisk.

Takk for hjelpen

PS: Savner gamle PCen min :(
post-209627-0-81804400-1344284412.jpg

 

UPS POSTET FEIL :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://prisguiden.no/liste/146273/

 

Mitt forslag. OS er ikke med, kan skaffes fra "bukta" ;) Tok heller ikke med tastatur, da dette går på personlig smak. Ville ikke kutta ned noe særlig på det; men finnes alltids noe innskrenkingspotensiale...

Lista så veldig bra ut.

 

Jeg bytta ut med den nye xl2420T/TE 144hz monitoren fra Benq, som Komplett snart får inn igjen, de er de eneste som har svart på om det er den nye modellen. Siden den er litt bedre enn den gamle xl2420.

 

Så er det skjermkortet, er splitta da halvparten av folk jeg kjenner sier amd mens resten sier nvidia. Nå er det vel en stund til nvidia sine nye kort kommer.

 

Dette er vel veldig subjektivt, siden kortene er veldig like. Eneste jeg har "hørt" er at amd har hatt litt problemer med drivere osv.

Lenke til kommentar

Problem med drivere tviler jeg på er et problem lenger. Eneste er vel at Nvidia sine er bedre med SLI (multi-GPU oppsett). Per dags dato gir AMD sine kort litt bedre ytelse for pengene, dog med et noe høyere effektforbruk (protip: skal du ha AMD-kort: SKAFF UTEN REFERANSEKJØLER! Den er mildt sagt elendig ;))

Lenke til kommentar

Problem med drivere tviler jeg på er et problem lenger. Eneste er vel at Nvidia sine er bedre med SLI (multi-GPU oppsett). Per dags dato gir AMD sine kort litt bedre ytelse for pengene, dog med et noe høyere effektforbruk (protip: skal du ha AMD-kort: SKAFF UTEN REFERANSEKJØLER! Den er mildt sagt elendig ;))

Ja, så det hadde kommet en rev 2 av det skjermkortet du posta med battlefield 4 også. Samtidig så lurer jeg på om 650W er nok til å drive crossfire AMD R9 280x eller gtx 770 i sli.

 

 

 

Lenke til kommentar

Ser bra ut det der ;) Tenker du farger, kan du gå for MSI G45 og installere LED-belysning i kabinettet ;)

Jau, problemet mitt er at da blir jeg altfor nøye, da må det være rød detaljer i PSU som fks.

 

ala denne:

http://www.dustinhome.no/product/5010660984/corsair-ax-760w-professional-series-modular-psu/

 

Så må jeg ha noe røde detaljer på skjermkortet, helst med backplate, så ikke PCBen vises. Og da går som regel prisen opp. Ser også at r4 selges med vindu. Hm, skal sette opp et alternativ til "red edition" og se hvor mye ekstra det blir :p

Lenke til kommentar

Nei F det, bestilte delene over, så jeg glemte å legge til PSU, så havnet på 11000 kr totalt ca, litt over budsjett men sikkert verdt det. Setter pris på all hjelp wassup

No problem ;) Uansett så kan justeringer som LED-belysning og sette inn 3.partskjøler gjøres seinere for et par hundringser. Å investere i en god PSU lønner seg uansett alltid i det lange løp ;)

Lenke til kommentar

 

Nei F det, bestilte delene over, så jeg glemte å legge til PSU, så havnet på 11000 kr totalt ca, litt over budsjett men sikkert verdt det. Setter pris på all hjelp wassup

No problem ;) Uansett så kan justeringer som LED-belysning og sette inn 3.partskjøler gjøres seinere for et par hundringser. Å investere i en god PSU lønner seg uansett alltid i det lange løp ;)

 

Gikk litt crazy allikevel gitt, rett før jeg bestilte gjorde jeg helomvending, og skal kjøre et sort/hvit build igjen.

 

Klarte ikke dy meg. Får jeg leve litt på havregryn fremover :D

 

Edit: Bestilte low profile minne også, hadde lyst på de corsair vengance i sølv som lyser, men vet ikke om jeg har nok høyde pga kjøleren

 

post-209627-0-36536500-1390164544_thumb.png

post-209627-0-15158400-1390164546_thumb.png

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Kunne du lagt ut den endelige handlelisten din? Ser etter ny PC og oppsette ditt virket interessant :)

post-209627-0-65125900-1390247915_thumb.png

post-209627-0-91608200-1390247917_thumb.png

 

Hovedkortet, de gule delene skal farges hvite, de går ann å ta av og skal spray lakeres.

Samme med det gule skjermkortet. Eneste grunnen til at jeg gikk opp i pris på det skjermkortet var at at det har en svart backplate, så ikke PCBen syntes.

 

Tror dette blir et veldig pent design innvendig.

 

Ble enda dyrere til slutt, 6000 kr over budsjettet, for samme ytelse, verdt det? Ikke faen, menne jeg er fanatiker når det kommer til at det ser pent ut inni casen :p

 

Byttet også kjøler, fordi den luftkjøleren tar for mye plass og ødelegger litt.

 

Samtidig fant jeg en genial sak til minne, som gjør sånn at de lyser opp mer.

Håper på å få delene før helga, og da skal jeg lage en build log, så håper jeg resultatet blir bra

Lenke til kommentar

 

Kunne du lagt ut den endelige handlelisten din? Ser etter ny PC og oppsette ditt virket interessant :)

attachicon.gif11.PNG

attachicon.gif12.PNG

 

Hovedkortet, de gule delene skal farges hvite, de går ann å ta av og skal spray lakeres.

Samme med det gule skjermkortet. Eneste grunnen til at jeg gikk opp i pris på det skjermkortet var at at det har en svart backplate, så ikke PCBen syntes.

 

Tror dette blir et veldig pent design innvendig.

 

Ble enda dyrere til slutt, 6000 kr over budsjettet, for samme ytelse, verdt det? Ikke faen, menne jeg er fanatiker når det kommer til at det ser pent ut inni casen :p

 

Byttet også kjøler, fordi den luftkjøleren tar for mye plass og ødelegger litt.

 

Samtidig fant jeg en genial sak til minne, som gjør sånn at de lyser opp mer.

Håper på å få delene før helga, og da skal jeg lage en build log, så håper jeg resultatet blir bra

 

 

Takker og bukker!

Da jeg er mindre opptatt av den invendige estetikken satser jeg på å kunne spare inn litt der :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...