Gå til innhold

Hjelp til ny spill-PC


Anbefalte innlegg

 

Det er det svare jeg tenkte på. så si feks 5ghz amd =4ghz intel feks

Man kan heller ikke sammenligne det sånn; det er ikke slik at alle AMD sine prosessorer har en frekvens som tilsvarer Intel sine prosessorer under alle forhold. Alt du trenger å vite er at Intel sine prosessorer jobber mer effektivt enn AMD sine; noe som gjør de overlegne under bortimot alle forhold, med mindre du er på VELDIG stramt budsjett.

 

Det som er viktig for meg er at den starter opp raskt og rask i windows og ikke minst rask i spill

 

Du vet ikke ca hvor mye denne cpu kan overclockes vet det er forsjell fra vær cpu men sånn ca

Hvilken snakker du om nå? AMD FX-9370, FX-6300 eller Intel i5-4670K?

 

Intel i5-4670K

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener at du ikke vil merke så ille mye forskjell egentlig :p Kanskje merke forskjell hvis du foretar temperaturmålinger og sammenligner, men egentlig så merker du ikke så store forskjeller på CPU generelt. Da må det være snakk om store forskjeller.

 

Hvor henter du dine "fakta" fra?

 

Les og lær http://www.anandtech.com/show/6396/the-vishera-review-amd-fx8350-fx8320-fx6300-and-fx4300-tested/5

Lenke til kommentar

 

 

Det er det svare jeg tenkte på. så si feks 5ghz amd =4ghz intel feks

Man kan heller ikke sammenligne det sånn; det er ikke slik at alle AMD sine prosessorer har en frekvens som tilsvarer Intel sine prosessorer under alle forhold. Alt du trenger å vite er at Intel sine prosessorer jobber mer effektivt enn AMD sine; noe som gjør de overlegne under bortimot alle forhold, med mindre du er på VELDIG stramt budsjett.

 

Det som er viktig for meg er at den starter opp raskt og rask i windows og ikke minst rask i spill

 

Du vet ikke ca hvor mye denne cpu kan overclockes vet det er forsjell fra vær cpu men sånn ca

Hvilken snakker du om nå? AMD FX-9370, FX-6300 eller Intel i5-4670K?

 

Intel i5-4670K

 

i5 4670K: best choice, uansett. Du kan overklokke den til ~4,5 GHz på luft, sikkert en 4,7-4,8 GHz på vann.

Lenke til kommentar

 

Jeg mener at du ikke vil merke så ille mye forskjell egentlig :p Kanskje merke forskjell hvis du foretar temperaturmålinger og sammenligner, men egentlig så merker du ikke så store forskjeller på CPU generelt. Da må det være snakk om store forskjeller.

 

Hvor henter du dine "fakta" fra?

 

Les og lær http://www.anandtech.com/show/6396/the-vishera-review-amd-fx8350-fx8320-fx6300-and-fx4300-tested/5

 

La du merke til at jeg skrev JEG MENER. Dermed ingen fakta, men basert på egne erfaringer. Jeg sa ikke at det er slik, men at jeg mener det. Har ikke opplevd forskjeller i bruk slik at jeg har merket det. Mulig at andre har det, men ..

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar

 

 

 

Det er det svare jeg tenkte på. så si feks 5ghz amd =4ghz intel feks

Man kan heller ikke sammenligne det sånn; det er ikke slik at alle AMD sine prosessorer har en frekvens som tilsvarer Intel sine prosessorer under alle forhold. Alt du trenger å vite er at Intel sine prosessorer jobber mer effektivt enn AMD sine; noe som gjør de overlegne under bortimot alle forhold, med mindre du er på VELDIG stramt budsjett.

 

Det som er viktig for meg er at den starter opp raskt og rask i windows og ikke minst rask i spill

 

Du vet ikke ca hvor mye denne cpu kan overclockes vet det er forsjell fra vær cpu men sånn ca

Hvilken snakker du om nå? AMD FX-9370, FX-6300 eller Intel i5-4670K?

 

Intel i5-4670K

 

i5 4670K: best choice, uansett. Du kan overklokke den til ~4,5 GHz på luft, sikkert en 4,7-4,8 GHz på vann.

 

Okey høres jo lovende ut :)Intel Core i7-4770K stor er forjsllen mellom disse?

Lenke til kommentar

 

Du vet ikke ca hvor mye denne cpu kan overclockes vet det er forsjell fra vær cpu men sånn ca

Dette har du også fått svar på i din tidligere tråd. Mellom 4,2 og 4,8 GHz.

 

Of the processors Asus has tested, 70% hit 4.5GHz, 30% reached 4.6GHz, and 20% made 4.7GHz. Only 10% were stable at 4.8GHz.

 

Sorry,men må være lov og spørre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og en ting til jeg lurer på hva er forsjellen på'

 

sokkel

1150

1155

2011

Sånn har man google til :)

 

1150: Nyeste generasjon forbrukermodell Intel prosessorer. Sokkel for "Haswell" - serien (i5 4670K, etc.)

1155: Tilsvarende som 1150, men forrige generasjon (i5 3570K, osv...)

2011: Intel sin entusiast-plattform. Kjører bl.a. 6-kjerners prosessorer; brukes i PC'er ment for tyngre oppgaver som (profesjonell) videoredigering o.l. Unødvendig til spill, med mindre man snakker PC'er fra ~15k og oppover.

 

Du lurte på i7-4770K? Den har hyperthreading; yter dermed bedre i oppgaver som rendering og videoredigering, men omtrent likt i spill.

Endret av wassup
Lenke til kommentar

Skjønner ,men er det bedre med feks 2011 en 1150 ?

Det er ikke socket du må se på, men prosessorene som passer til hver enkelt socket. 2011 er en klasse for seg selv som ikke mange benytter. 1150 er ganske standard som støtter de fleste prosessorer osv... F eks ingen grunn til å kjøpe HK med 2011 socket når du skal bygge en kontor maskin som du skal ha pentium prosessor på.

Lenke til kommentar

 

Og en ting til jeg lurer på hva er forsjellen på'

 

sokkel

1150

1155

2011

Sånn har man google til :)

 

1150: Nyeste generasjon forbrukermodell Intel prosessorer. Sokkel for "Haswell" - serien (i5 4670K, etc.)

1155: Tilsvarende som 1150, men forrige generasjon (i5 3570K, osv...)

2011: Intel sin entusiast-plattform. Kjører bl.a. 6-kjerners prosessorer; brukes i PC'er ment for tyngre oppgaver som (profesjonell) videoredigering o.l. Unødvendig til spill, med mindre man snakker PC'er fra ~15k og oppover.

 

Du lurte på i7-4770K? Den har hyperthreading; yter dermed bedre i oppgaver som rendering og videoredigering, men omtrent likt i spill.

 

Okey takk grunnen til jeg ikke googler er at jeg viil ha svar fra folk på et forum som kommer med orgentlig svar og riktig svar :) Men da skjønner jeg dette og 1150 er det som er tingen jalle fall for meg :)

Lenke til kommentar

 

Skjønner ,men er det bedre med feks 2011 en 1150 ?

Det er ikke socket du må se på, men prosessorene som passer til hver enkelt socket. 2011 er en klasse for seg selv som ikke mange benytter. 1150 er ganske standard som støtter de fleste prosessorer osv... F eks ingen grunn til å kjøpe HK med 2011 socket når du skal bygge en kontor maskin som du skal ha pentium prosessor på.

 

Thanks for svar. skjønner dette her nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...